Gå til innhold

Blir dette forventet av dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når mannen min har besøk av kamerater, og jeg ikke legger bort PCen, slutter å gjøre husarbeid eller evt annet som jeg gjør, blir han så sur, for han forventer at jeg skal sitte sammen med dem å prate. Selv om jeg hverken liker dem eller kjenner dem. Han må også alltid sitte sammen med oss når jeg har venninner på besøk, og det synes jeg er grusomt irriterende.. Er dette vanlig praksis? Han mener det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det blir ikke forventet hverken av meg eller han! Irriterende? KONTROLLERENDE!

Skrevet

Min mann rømmer kåken når jeg har jentebesøk. Og jeg unngår så godt det lar seg gjøre å sette meg ned med de, når han har besøk:)

Kommer jo litt an på situasjonen såklart da:D

Skrevet

Enig med hun over, kontrollerende!!!!! Han kan vel umulig ha interesse av å høre på deres jenteprat!?? Nei, ta en alvorsprat med han, har dere gitt opp deres selvstendige liv i det dere ble sammen??

Skrevet

takk og lov har vi et rom som er kombinert bod og hobbyrom. så der inne har han ordnet seg med ting og tang.. så der kan han og kompisene sitte. så kan jeg sitte ifred i stua å gjøre akkurat det som passer meg..

er ikke alltid det passer å ha besøk for meg heller..

jeg har aldri besøk av venninner. for jeg er ikke så glad i besøk hjemme hehe..

samboeren min har ingen rett til å "bestemme" hva jeg skal og ikke skal. det går da begge veier..

Skrevet

Han mener at alle må være venner... Men jeg kan ikke si at jeg finnes interessert i biler og verktøy. og han sovner som oftest når jeg har venninner over. Tror ikke han mener å være kontrollerende, men uselvstendig, det er han!

HI

Skrevet

Han vil vel kanskje at du skal være en del av hans sosiale liv og omvendt da... Det forusetter selvfølgelig at han klarerer med deg angående besøk først. Passer det ikke deg og han alikevel inviterer, nei da får han bare finne seg i at du er "usosial".

Men å si at han er kontrollerende på grunn av et så kort innlegg også få opplysninger? Jøss.

Skrevet

Jeg hadde syntes det var uhøflig og respektløst av de jeg besøkte om en av de fortsatte med å støvsuge og annet husarbeid og sånn om jeg kom på besøk. Jeg forventer at begge to tar seg tid til å sette seg ned og ta en prat. Om da samboeren til venninnen min etter 5-10 minutter sier "Nei, nå går jeg på dataen og styrer litt med mitt, så får dere jenter kose dere" og så går ut av rommet, så er det helt greit.

Ofte har man ikke nok rom til at en kan gå på et annet rom mens en har besøk. Og det er ikke alltid mulig å bare stikke ut en tur heller. Men i slike tilfeller så behandler man gjestene skikkelig, og gir de oppmerksomhet, selv om det ikke er det gøyeste man gjør. Og siden man bor sammen, så får en tåle at samboeren er der selv om man får besøk også. Det kan jo kanskje være greit å planlegge et besøk, slik at den andre kan legge andre planer for kvelden.

Skrevet

Er vel vanlig høflighet det? Når det kommer besøk uansett hvem det er til. Så ville jeg trodd begge satt sammen så lenge de var begge hjemme da.

Kunne aldri falt meg inn og si til sambo at han ikke kan sitte sammen med oss hvis jeg får besøk av venner. Og har han besøk, sitter jeg sammen med de.

Skrevet

Tydeligvis forskjellig praksis ja... hender jeg sitter sammen med dem hvis mannen min får besøk av en kompis, kommer jo veldig an på. Er det noen jeg kjenner, og de snakker om noe jeg kan være med og snakke om, så er det jo helt fint. Hvis det er noen jeg ikke kjenner i det hele tatt og de etter 5 minutter begynner å diskutere bil, så unnskylder jeg meg og går og finner på noe bedre å gjøre. Og når jeg inviterer 3-4 jenter til venninnekveld, så er det ingen av dem som blir fornærmet når mannen stikker hodet inn i stua, sier hei, og forsvinner ned i kjelleren for å se film eller sitte på data'en. Nå er vi så heldige at vi har et annet oppholdsrom i huset da, blir verre hvis man kun har en stue og oppholde seg på....

Skrevet

Eh....merkelig. Typen min stikker av når jeg får besøk av venninner hehe. Gidder ikke høre på kaklinga :-P

Og jeg gidder ikke å høre på båtprat, som det som regel blir når han har besøk.

Men om vi har felles besøk så blir jo saken helt annerledes.

Skrevet

hehe aldri!! :))

Skrevet

Er det guttekompiser eller jentekompiser som vi begge kjenner godt blir vi av og til sittende, men stort sett er vi alene med vårt besøk. Vi har mest felles venner etter så mange år sammen, men kommer en gjeng jenter på besøk stikker han.

Skrevet

Nei det er det ikke..

Jeg sitter ofte med hodetlf og pc når han har kompiser her..

De spiller playstation eller ser fotball kamp.

Men de er mine kamerater også da, så blir jo litt prat.

Skrevet

For kun å svare på spørsmålet ditt: NOPE!

Skrevet

Mannen min kommer sjelden med kommentarer på hvordan jeg oppfører meg, og han har vel neppe noen bestemte forventninger til hva jeg skal gjøre hvis en kompis av han kommer på besøk.

Men jeg pleier alltid å slå av en prat og det gjør han når mine venninner kommer også. Noen ganger blir jeg sittende under hele besøket, andre ganger gjør jeg andre ting. Jeg synes det er litt rart å komme på besøk til en venninne også sitter mannen hennes fordypet i pc'n, jeg tenker at det er normalt å ta en kaffe og slå av en prat. Ikke at jeg egentlig ville brydd meg så mye, bare tenkt at det var litt merkelig..

Skrevet

Tydligvis flere ting som er vanlig.

Her er det litt hips om haps. Vi hilser alltid og snakker litt med besøket til hverandre, men hvis vi heller vil gjøre noe annet etter å ha hilst gjør vi det.

Noen ganger blir vi sittende begge to og prate med besøket, andre ganger ikke. Sånn er det hos andre jeg kjenner også.

Ingen forventer noe av hverandre.

Kommer det et par på besøk blir det litt annerledes. Da er vi der selvfølgelig begge to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...