Gå til innhold

Kvalme og risiko for SA

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det mindre sjanse for å spontanabortere om man er kvalm veldig tidlig i svangerskapet?

Synes jeg har lest det et sted.

Erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakker nå kun ut fra egen erfaring. Jeg har mista 3 ganger i sa, (i uke 7,5 og 6) de gangene har jeg ikke hatt antydning til kvalme! Jeg har født to fantastisk flotte jenter innimellom, da har kvalmen begynt med en gang jeg har bikka 7 uker. Jeg har hatt ekstrem svangerskapskvalme og oppkast/hyperemesis gravidiarum helt til siste slutt, siste gang jeg spydde var under fødselen, begge gangene. Nå er jeg i uke 7 med nr 3, kvalmen kom snikende i forrige uke. MEN den er på langt nær så plagsom som de andre svangerskapene. Så nå er jeg litt spent på hva dette betyr.... hm.... håper bare alt er bra. Jeg har uansett alltid fått høre at så lenge du er kvalm, er det et bra tegn. Skal på UL i neste uke, så får vi se. Er jo et lite "under" dersom jeg skal komme gjennom dette svangerskapet med kun litt småkvalme og oppkast av og til.... det skal jeg ikke klage på. :)

Skrevet

Takk for svar :)

Andre som har erfaringer ang dette?

Skrevet

Samme erfaring som hun over. Riktognok bare ett svangerskap av hver, men kjempekvalm første som resulterte i en flott liten jente, og merket ikke at jeg var gravid annet enn positive tester det svangerskapet som endte i MA..

Skrevet

Jeg har vært hos legen min pga. kvalme og hun beroliget meg med at kvalme er positivt for graviditeten, og at kvalme er et godt tegn. Jeg har personlig vært nervøs og redd for SA, og hun beroliget meg med å si at de fleste (de fleste vel og merke, ikke alle sikkert) som opplever SA ikke har vært kvalm osv, så det roet meg litt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...