mitt <3 rom, vi blir 4<3 Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 man sier at det er størst sjanse for å miste i de 3 første mnd.. hvor stor er egentli sjansen til å miste? jeg tenker på det, men vil ikke uro meg!! håper bare jeg slipper og oppleve det!! er 5 + 1 idag!.. så er nytt for meg.. håper noen har noe gode svar som får meg til å ikke tenke så mye på det!!
Minesmå:)+en til! Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Gynokologen min sa at ca 20 % av alle svangerskap ender i abort..
Stine? Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Fant dette på Amatheas nettsider: Spontanabort: Spontanabort betyr at svangerskapet blir avbrutt av seg selv. 10–25 % av alle påbegynte svangerskap ender i spontanabort, og det er derfor ikke uvanlig at en kvinne opplever dette en eller flere ganger i løpet av sin fertile alder. De fleste spontanaborter skjer før tolvte svangerskapsuke. Årsaken til en spontanabort er som regel at det er feil ved fosteret, eller at fosteret ikke er levedyktige.
mitt <3 rom, vi blir 4<3 Skrevet 26. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2008 okej! Takk for svar! =)
Kinemor85 Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Jeg har hatt en SA for et par mnd siden. Legen min ga meg en veldig okey forklaring. Det kan jo såklart være mange forskjellig årsaker,men han sa at det var kroppens måte og avslutte noe som ikke ville fungert. Nå er jeg gravid igjen,og krysser alt jeg har:)
SkumGummi Skrevet 27. november 2008 #6 Skrevet 27. november 2008 5-8 uke 89,2% sjanse for at det skal gå bra 9-12 uke 93,8% sjanse for at det skal gå bra* 13-16 uke 96,3% sjanse for at det skal gå bra 17-20 uke 98,9% sjanse for at det skal gå bra 21-24 uke 99,3% sjanse for at det skal gå bra 25-28 uke 99,8% sjanse for at det skal gå bra *dersom hjerteaktivitet er påvist, er faren for abort enda mindre.
mmdt Skrevet 27. november 2008 #7 Skrevet 27. november 2008 ca.80% av alle kvinner opplever en spntanabort i livet. Det er veldig vanelig aa faa abort 1 gang mellom 1st mann og 2nd mann.
frua Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Ser du har fått flere svar på innlegget ditt. Svar kan gis på ulike måter. Dette er hentet fra DoktorOnline: Tidlige spontanaborter, dvs. aborter som finner sted i løpet av svangerskapets første 14 uker, skyldes vanligvis grunnleggende misdannelser hos fosteret, eller at morkaken ikke er festet ordentlig til livmoren eller på annen måte ikke er som den skal. Spontanabort er utfallet ved minst ett av seks svangerskap. Risikoen for at en kvinne skal spontanabortere i to påfølgende svangerskap, er én til 36. I underkant av én av 200 kvinner opplever å ha tre svangerskap etter hverandre som ender med spontanabort. Årsaken til at enkelte kvinner opplever å spontanabortere i flere påfølgende svangerskap, er enkelte ganger at de er rammet av antifosfolipid syndrom. Om du vil lese mer...: http://www.doktoronline.no/lex/s/abort_spontan.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå