Gjest Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Den største helten til barnet ditt kommer til byen... Barnet er på skolen på det tidspunktet og skal ha en ganske stor prøve den dagen. Men dette er ikke ett blaff av en helt, dette har vart i hvertfall 2 år. Tar du barnet fri og lar det møte helten, eller drar du alene og skaffer autografen? Etter all sannsynlighet er prøven ferdig når det er aktuelt å ta barnet fri, er snakk om ta fri halvannen time tidligere.... Jeg heller mot å ta fri. Bare legger ut for ei venninne av meg:)
Silvia Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Jeg hadde helt klart ikke latt barnet få fri. Det ville jo ha vært skulk. Hadde kanskje dratt å ordna autograf sjøl, hvis jeg hadde hatt tid. Hilsen lærer og mamma
Skravlemamman Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Nei man kan ikke ta ut barna fra skolen for å møte helter, spesielt ikke når det skal avholdes store prøver. Man stjeler ganske mye ressurser i etterkant til å gjennomføre tester med elever som er borte ved gjennomføring.............., men det hadde du kanskje ikke tenkt på? Hilsen mamma og også lærer
Skrullemor Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Hverken fri eller autograf, men det er meg. har tross alt en stor prøve som du sa........ Må bare spørre, hvor gammelt er barnet og hvem er helten??
Gjest Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Er ikke snakk om å ta barnet ut dersom det kommer midt under prøve. Så dumme er dog ikke hverken jeg eller venninna mi:)
Gjest Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Nei, det er ikke så farlig. Han er nok kjent for de aller fleste. Og barnet forstår hva dette gjelder.
Den Blå Engel Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Unødig kommentar, Skravlemamman. Begriper ikke hvorfor det er så viktig for folk å få lurt inn spydigheter! Dersom prøven er vel overstått, ser jeg ikke det helt store problemet i å be ungen fri et par timer. Jeg ba nylig datteren min fri en hel dag fordi vi skulle besøke familie i en annen del av landet. Ingenting som tyder på verken moralsk eller faglig forfall for hennes del av den grunn.
Skravlemamman Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 He he, er jo ikke så godt å vite....utrolig hva barn taes ut av skolen for om dagen.....møte helter for eksempel....
___ Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Jeg hadde ikke tillatt skulking med mindre det var noe veldig spessielt. (Spessielt som å treffe Nelson Mandela eller dronning Elisabeth privat) Selv om dette var eneste mulighet til å treffe vedkommende mener jeg det er viktigere å prente inn at man aldri skal skulke hverken jobb eller skole. Å droppe fritidsaktiviteter, besøk hos slektninger eller at fammilien måtte droppe en helgetur for at barnet skulle fått møte en helt, ville derimot vært helt natulig.
Shamandalie Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 De fleste skolebarn har i dag mobil. Nå vet jo ikke jeg hvor gammel dette barnet er,men jeg ser her på skolen er det heller regelen å ha mobil enn unntaket,tilogmed i første klasse. Få barnet til og ringe hjem,eller sende en melding når prøven er over. Ikke si hvorfor,slik at barnet skynder seg å bli ferdig. HVIS det er ferdig i god nok tid,stikk å hent barnet å dra på overasskelsestur. Hilsen fra ei som av og til gjør ting hun vet er galt bare fordi det føles godt.
Gjest Skrevet 26. november 2008 #11 Skrevet 26. november 2008 Delte meninger ser jeg, og det hadde jeg regnet med. Vet ikke hva utfallet av denne historien blir, for det er ikke opp til meg. Men vet at dette er ett samvittighetsfult barn, som gjør det bra på skolen og har gjort det bra på prøver hittil. Barnet vet hvem som kommer, men det har ingen betydning å gjøre seg fort ferdig "bare" for å få dratt. For er moren i det minste tvil om at prøven ikke blir ferdig i tide, blir det heller ingen tur. Jeg heller fortsatt mot å ta fri, dette er ikke ett barn som får lov til å være hjemme i tide og utide, eller skulke. Kjenner disse ganske godt, må vite:) Vi har vært nære venner siden skolestart:)
Gjest Skrevet 26. november 2008 #13 Skrevet 26. november 2008 Må le litt av svaret ditt, Skravlemamman, synes det var litt teit igrunn. Er jo ikke akkurat snakk om å dra på Burger King og spise middag. Unger får lov å reise til syden i både en og to uker, det går nå virkelig ut over skolen. Og det har aldri skjedd hos de, og heller ikke hos oss, for å si det sånn.... Dette er halvannen time på slutten av dagen:)
MintCondition Skrevet 26. november 2008 #14 Skrevet 26. november 2008 Jeg hadde tatt ut barnet fra skolen den dagen jeg, og dratt for å få autografen, om jeg følte det var noe virkelig STORT for barnet Vet dere hva, det er nok av vanlige hverdager, en ting som det der skjer neppe hver uke. Hilsen uansvarlig
Soleie m/3 gull :) Skrevet 26. november 2008 #16 Skrevet 26. november 2008 signerer de 2 over her jeg:)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 26. november 2008 #17 Skrevet 26. november 2008 signerer de over her;)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. november 2008 #18 Skrevet 26. november 2008 Uten å nøle hadde jeg og barnet mitt reist for å treffe helten:)
Gjest Skrevet 26. november 2008 #19 Skrevet 26. november 2008 Barnet får dra, med lærerens godkjenning:) Fikk melding fra de i sted:)
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 26. november 2008 #20 Skrevet 26. november 2008 Så flott da!! Er ikke så ofte man får treffe helter, så slike anledninger må man ikke la gå ifra seg;)
Gjest Skrevet 26. november 2008 #21 Skrevet 26. november 2008 Kan bare legge til at dette er en person som virkelig brenner for det han gjør. Det er ingen helt ala Malin, idol-stjerner, asgeir eller noe i den duren:) Heller ikke Kaptein Sabeltann. Heller ingen fotballspiller eller noe sånt:)
Mø schæl! Skrevet 26. november 2008 #22 Skrevet 26. november 2008 Vel. Dersom dette er et barn som sjelden er borte, og mammaen er av typen som ikke lar barnet ta seg fri i tide og utide for "et eller annet" (tro meg, det er en del av dem faktisk...) - OG prøven er unnagjort, så hadde jeg med glede gitt mine elever fri, iallfall. Dersom dette betyr mye for barnet, så hadde jeg latt ham/henne fått denne opplevelsen. Helt klart. Og siden det allerede var kommet godkjenning fra lærer, så tyder det jo på at mammaen har spurt på forhånd iallfall, og i min klasse kommer det rett som det er meldinger i etterkant hvor jeg får beskjed om hvorfor det har vært fravær (utenom sykdom selvsagt, det kan være litt vanskelig å forutse). Hilsen også lærer og ei som selv tok seg fri i 6. klasse for å reise på New Kids On The Block-konsert, og har ikke glemt det siden :-)! God opplevelse til dere :-)!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå