2jentemamma Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Drikker ikke alkohol, men litt i maten går vel greit? Eller er det unødvendig å ta sjansen?
Gjest Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 alt du spiser og drikker når du er gravid deler du med barnet i magen,også alkoholen. barnet og dets organer utvikler seg gjennom hele svangerskapet. Alkohol kan forstyrre barnets utvikling og skade barnet. Ingen kan forteller hvor lite eller hvor mye alkohol du kan drikke uten at det påvirker barnet. Derfor anbefaler vi at du ikke drikker alkohol hvis du er gravid. les mer på : www.helsedir.no/gravid Fant dette i ett blad, og i stede for det ene glasset me alkohol kan du like gjerne vere uten, selv om det for noen kan være uvandt. Kansje for de i ung alder , som meg selv.
rima Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Poenget med alkohol i maten er vel ikke selve alkoholen, men smaken. All varmebehandlet mat tilsatt alkohol, vil være alkoholfri da alkoholen koker ut og fordamper. Det skal derfor ikke være noen fare. Det er bare smaken som blir igjen. Tror man trygt kan kose seg med dette!!!
lutefisk Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Helt enig med Rima :0) Alkoholen fordamper når det koker. Jeg har hatt cognac i sauser, og det fortsetter jeg med uten å bekymre meg. Tror nok Andersen88 misforstod spørsmålet til TS. Her er det snakk om alkohol I maten, ikke TIL :0)
Gjest Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Dere har helt rett jenter.. gikk nok litt fort da jeg leste spm Men da er det jo ingen fare... Kos deg med maten hi hi.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå