Gå til innhold

Er dey greit med vin i maten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Drikker ikke alkohol, men litt i maten går vel greit? Eller er det unødvendig å ta sjansen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alt du spiser og drikker når du er gravid deler du med barnet i magen,også alkoholen. barnet og dets organer utvikler seg gjennom hele svangerskapet. Alkohol kan forstyrre barnets utvikling og skade barnet. Ingen kan forteller hvor lite eller hvor mye alkohol du kan drikke uten at det påvirker barnet. Derfor anbefaler vi at du ikke drikker alkohol hvis du er gravid.

les mer på : www.helsedir.no/gravid

Fant dette i ett blad, og i stede for det ene glasset me alkohol kan du like gjerne vere uten, selv om det for noen kan være uvandt. Kansje for de i ung alder , som meg selv. :)

Skrevet

Poenget med alkohol i maten er vel ikke selve alkoholen, men smaken. All varmebehandlet mat tilsatt alkohol, vil være alkoholfri da alkoholen koker ut og fordamper. Det skal derfor ikke være noen fare. Det er bare smaken som blir igjen.

Tror man trygt kan kose seg med dette!!!

Skrevet

Helt enig med Rima :0)

Alkoholen fordamper når det koker. Jeg har hatt cognac i sauser, og det fortsetter jeg med uten å bekymre meg.

Tror nok Andersen88 misforstod spørsmålet til TS. Her er det snakk om alkohol I maten, ikke TIL :0)

Skrevet

Dere har helt rett jenter.. :) gikk nok litt fort da jeg leste spm :) Men da er det jo ingen fare... Kos deg med maten :) hi hi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...