trolly Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 lurer litt hvordan man rekner ut dette. Tar man utgangspunkt i den datoen man går ut i permisjon og teller 10 mnd tilbake? F.eks. Går ut i perm 1 april (ved termin 21 april) - teller man da tilbake til 1 juni (= 10 mnd)? Altså, man må da ha jobbet minimum 6 mnd mellom 1 juni og 1 april? Håper noen skjønte dette... Må nemlig bare sørge for at jeg jobber nok før jeg går ut i perm! Ikke lett når man bare er vikar..
Underveis --> Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Ja, det er riktig. Jeg har jobbet 5 av de siste 10, men siden jeg får arbeidsledighetstrygd, og den teller som inntekt, så får jeg permisjonspenger alikevel. Jeg "jobber" derfor 10 av de siste 10. Har man derimot nettopp fått fast arbeid, og arbeidsgiver kan underskrive på at man f.eks. tjener 350 000,- i året, så vil det være grunnlaget. For fast ansatte, så gjelder altså ikke 6 av 10 mnd.-regelen.
trolly Skrevet 26. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2008 Ok. Hvor stor prosent får man av inntekten? Eller får man det samme? F.eks hvis man tjener 350 000 kr fast i året. Får man da tilsvarende det året man har perm?
Helene <3 Sarah&Anniken Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Jeg har forstått det slik (info fra min slektning som jobber i NAV) at man går ut i fra ansettelsesdato, og ikke mengde jobbet. Permisjonspengene blir regnet ut i fra siste lønning før permisjon. 100% = 10mnd permisjon 80% = 12mnd permisjon
Lykkelig gravid etter icsi Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Man tar termin datoen så må man ha jobbet 6 av de 10 siste mnd. så då regner du bare termin dato og 10 mnd tilbake i tid så må du ha jobbet 6 av disse mnd. Det er det samme for fast ansatt. Dette gjelder alle. får man sykepenger gjelder det og. hvis man attførings penger gjelder ikke denne regelen for det blir ikke regnet som inntekt som sykepenger blir.
Gjest Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Dette er ikke riktig, lykkelig gravid. Sjekk http://www.nav.no/page?id=328. Man må ha jobbet 6 av 10 mnd tilbake fra tidspunktet STØNADSPERIODEN TAR TIL, og det er tre uker FØR fødselen, altså når permisjonen starter. Litt viktig, for det kan faktisk gjøre forskjell for noen. Altså - tilbake fra datoen permisjonen starter. Lurt å sjekke ting og ikke tro på alt som står her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå