Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Nå var jo det litt drøyt, men denne saken bunner vel i at mor og far ønsker å bestemme hvem som skal få adoptere barnet.. Jeg synes det skulle vært lov jeg, at biologisk mor/far skal kunne bestemme hvem som skal få adoptere barnet sitt...så lenge det ikke er lov å ta seg betalt og så lenge de valgte foreldre "viser seg skikket" til å være foreldre så kan je gikke se problemstillingen der ..Her til lands kan vel foreldrene alltids si nei til at noen får adoptere, men de kan ikke velge hvem som kan bli aktuelle som adoptivforeldre......Om jeg skulle blitt gravid nå for eksempel ville jeg mest sannsynlig tatt abort, men om jeg ikke hadde greid det så hadde det vært meget aktuelt at jeg kunne adoptert bort barnet, og da ville jeg gjerne ha vært en del av den prosessen å finne ny mamma/pappa til barnet mitt selv..Kanskje noen jeg kjenner godt til og med...... Nå kan jeg ikke lovverket helt i slike tilfeller da, men i Belgia kan de vel risikere 5 års fengsel og gutten kan ende opp med å bli barnehjemsbarn og fosterhjemsbarn i stedet for å få bli hos de som nå har fått ham og elsker ham...(antar at de ønsker å adoptere fordi de ikke kan få barn og at de er skikket til å være GODE foreldre...)...litt rart egentlig, virker som lovboka er viktigere enn et barns liv..også her hjemme i barnevernssaker...Da er det BÅDE lovboka OG foreldrene som kommer før barnet mange ganger kan det virke som.........
ScaryMama Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Men nå er det slik at ikke alle som skal adoptere bort barnet sitt har ressursene og kapasiteten til å vurdere de potensielle foreldrene på en grundig måte.
Den heldige eier av ett barn Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Var der jeg fant lillemor;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå