edvina har fått en gutt Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Blir litt forvirret jeg. Dersom en ser bort fra den aller siste testen hvor dette sidevendte sete vant. Så ser en at britax rømer vant med 80 poeng i mai, mens i fjor vant maxi cosi med 82 poeng. Dessverre blir jo ikke disse setene teste opp mot hverandre, fordi de ikke er med i hverandre sin test. Tåpelig greier. Jeg hadde jo egentlig bestemt meg for britax, men ser at maxicosi er på salg hos barnashus. Det er vel kanskje ikke store forskjellen, men har dere råd og erfaringer??
edvina har fått en gutt Skrevet 26. november 2008 Forfatter #2 Skrevet 26. november 2008 ingen som har erfaringer?
hønemor2005 Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Du må ta med bilen deres og sjekke hvilket sete som passer best i akkurat deres bil. Det varierer helt fra modell til modell, og dersom det ikke passer så godt (det er mange godkjente seter som ikke passer i mange biler!), så spiller det ingen rolle hvor det er kommet i testen - ikke kjøp det!
edvina har fått en gutt Skrevet 26. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2008 Vi har en stor bil så det blir ikke noe problem uannsett hva vi kjøper. Glemte å si at vi skal ha med isofixbase.
3xMamma :) Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Kjenner ikke til isofix, men pass på at bilbeltet er langt nok... Og selvom du har stor bil, kan det være lurt å prøve det i bilen.
hønemor2005 Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Det har ingenting med størrelsen på bilen å gjøre om setet passer eller ei, det har med bl.a. vinklingen av baksetet (f eks VW, Mercedes etc har seter som er mer "bakoverlent" i vinkelen enn Ford og Fiat etc). Volvo har ofte litt for korte belter, som en over her nevnte også. Isofix er jo bra hvis bilen har det, så klart, selv om jeg ble fortalt at selv Isofixseter ikke passer i alle Isofixbiler! Den tror jeg ikke noe særlig på selv, men...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå