Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 nå ble jeg rett og slett livredd... økonomisk sett... jeg har fått sykepenger fra nav.. og de har gitt meg en bruttolønn (sykepenger) som er nesten 3000,- mindre enn den fastlønna jeg har... hvordan kan de gjøre det? jeg skal vel ha samme utbetaling fra NAV som fra arbeidsgiver?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Har du fastlønn og provisjon etter at du har tatt inn så så mye?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 jeg har fast årslønn som tilsvarer 25000,- brutto pr mnd. ikke noe provisjon.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Men da skal du da ha det samme utbetalt pr.mnd selv om du får sykepenger. Ring dem i morgen du.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 ja må det! ville bare høre om det skulle være sånn eller ikke...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 det står forresten på slippen jeg fikk i posten at dette gjelder fom 3/11 til 30/11.... trodde de utbetalte på etterskudd som vanlig lønn jeg??? skulle jeg ikke hatt halv skatt da? og betyr det at jeg ikke får mer lønn utbetalt i år?????? nå begynner jeg rett og slett å bli redd her.. sitter med en svær klump i magen
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Halv skatt er ikke før i desember...............
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 De betaler etterskuddsvis.Og det pleier å være to utbetalinger i mnd 1 ca den 16 og en fra den 21-25..Men stusset litt på at jeg ikke fikk noe mer enn 1 utbetaling denne mnd...mangler noen tusen..men skal kontakte de i morgen.Halv skatt er i desember mnd. Men ring de du,hender de tar feil...Men de går ut fra lønnsopplysninger fra lønnskontor/sjefen fikk jeg som svar når jeg spurte åssen de beregnet det. Så ville ringt Nav først og så jobb hvis du ikke får tilfredstillende svar!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 vet at halv skatt er for lønn utbetalt i desember... men det skal jo være for lønn opparbeidet i november... og nå har jo NAV utbetalt den nå før november er over... er totalt forvirret jeg nå. summen stemmer ikke, utbetalingstidspunkt stemmer ikke og jeg har fått lønn for et tidsrom som ikke er over enda... jeg som akkuratt hadde kommet meg ovenpå ved hjelp av en engangsstøtte fra sosialen, og nå er jeg rett og slett ute og kjøre igjen om dette er riktig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå