Gå til innhold

Noen som har problemer med smerter på høyre siden under brystet?


Solskinn78

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 5+2 dager i dag og har et problem med at jeg får så vondt rett under høyre bryst. ca 5 cm til siden for mellomgulvet.

Ei venninne trodde det var lukkemuskelen som var slapp pga graviditeten, men så leste jeg på nettet nå at det kanskje kunne være gallestein!? Noen som har opplevd noe sånnt? Kom nå for et par uker siden. Får særlig vondt etter å ha spist, men i går var det så vondt at jeg ikke klarte å ligge på siden. Sto der at gravide var utsatte for å få dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

får håpe for din del att det ikke er gallestein men høres veldig sånn ut

jeg fikk dette i mitt forje svanger skap og var plaget med skikkelige annfall under hele svangerskapet og litt etterpå

spesielt noen timer etter att jeg hadde spist. anfallene var ikke så ille i begynnelsen men ble værre etter hvert. fikk kramper i magen og kastet opp

sier ikke dette for å skremme deg men ville helt klart fått en utlralyd av galleblære for og sjekke . du bør også være forsiktig med fet mat , kaker , melk osv

når minste mann var 8 uker ble jeg opperert og fjærnet galleblæren

dette var som en helt ny værden :)

håper du finner ut av dette og ikke blir veldig plaget

lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Dette høres ikke noe godt ut. Jeg har endelig fått tak i fastlegen min og fikk time på fredag. Skal bli godt å få sjekket det ut. Prøver å holde meg unna veldig fet mat, og det har forsåvidt gått bedre. Kjenner fortsatt en murring/stikking hver dag, men ikke slik aom det var her en dag i forrige uke hvor jeg ikke kunne berøre området engang..

Håper det går bra med deg selv uten galleblære :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde litt lignedne opplevelse rundt samme tid som deg. men jeg hadde ikke direkte vondt, men var litt ekkelt. Det jeg kjente var at det føltes ut som en stor luftboble som kom og gikk. Akkurat som noe rørte deg inni der. Men har ikke kjent så mye til det nå lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bar du skal til legen . greit å få sjekket det opp :)

det er ikke alle som blir så plaget så håper du ikke ble for skremt ville bare si det som skjedde med meg.

alt går kjempe fint med meg . merker faktisk ikke noe til att jeg ikke har noen galleblære :) så kan ikke klage på det

Du skal i hvertfall vite att det er medesiner som du kan ta hvis du får for store smerter selv når du er gravid men det er jo noe du kan snakke med legen om..

Det er også viktig og drikke masse vann og spise heller små men hyppige måltider for å unngå annfall

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du allerede har fått svar fra lege på hva dette er.

 

Jeg hadde også slike smerter i mitt første svangerskap. Det viste seg at det var forstoppelse :/ Så med litt hjelp fra Dulpholac gikk det over ganske snart :)

 

Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg vært hos legen og ultralyd bekreftet at jeg hadde en 2 cm stor gallestein.. Han mente at jeg ikke skulle gjøre noe med den og bare la den være. Den var for stor til at den kunne sette seg fast i gallegangen. Men jeg synes det høres litt skummelt ut at den bare skal være der i all evighet. Kan slike steiner forsvinne av seg selv hvis de er så store? legen mente de ikke kunne det.

Og er det mulig og operere ut denne mens jeg er gravid? Vil jo ikke skade ungen da.

 

Men en annen fin ting som fulgte var at legen så et lite knøtt i magen min da. Lille bebisen. det var gøy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff så kjedlelig att det var gallesteien men sikkert også deilig å vite hva man har vondt av ,

man må oppere hvis man skal få ut de steinene . de anbefaller ikke opperer mens du er gravid pga du blir " skjært " i magen på 4 steder

håper du slipper flere annfall . jeg hadde over 100 små steinar som kilte seg fast hele tiden derfor ble jeg tilslutt opperert .

så morsomt å få se den lille :) man blir plutselig så veldig mye mere gravid når man kan se den lille der inne

lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...