tessa888 Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Er det noen av dere som har handlet inn brystpumpe?hva er best av elektrisk og manuell? når begynner man å bruke dette? Er førstegangsfødene og vet ikke noe om dette men er vel lurt å ha ihvertfall
malleleo<3 Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 jeg er og førstegangs.. har bestemt meg for å vente å se om jeg trenger det eller ikke.. vil jo få låne og prøvd på sykehuset før en drar hjem.
tryllepike * lykkespirer* Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Anbefaler deg å vente med å kjøpe. Se ann hva som skjer etter fødselen. Om du klarer å amme så trenger du kun en manuell, men om ammingen ikke fungerer så trenger du en elektrisk for det blir for tungt å pumpe manuelt flere ganger daglig! Ellers kan du håndpumpe om du ikke skal fryse mye og sånn da!!
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Førstegangs her også. Jeg får låne en manuell brystpompe av svigerinna mi. Hadde tenkt å hente den hos henne før fødselen, så har jeg den om det trengs. Men hvis man skal kjøpe er det sikkert lurt å vente til etter fødsel for å se behovet sitt.
sn0wh1te Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Jeg har avent manuell brystpumpe og var veldig fornøyd med den...jeg anger på at jeg ikke kjøpte den før jeg fikk førstemann slik at jeg var forberedt da jeg fikk såre brystvorter og ville mate litt melk fra et målebeger. Fy søren så vanskelig det var å få ut noe med håndmelking som nybakt mor!! Men argumentet for å vente er jo at dersom du venter, så vet du om du kommer til å trenge en elektrisk en hvis du ikke kan amme babyen din direkte av en eller annen grunn. Det sies at avent brystpumpe er like effektivt som en elektrisk, men det er utvilsomt lettere med en elektriisk dersom du må pumpe deg hele tiden. Jeg ville kjøpt manuell før fødselen i en butikk der de selger både avent manuell og elektrisk og beholdt kviteringen slik at det blir enkelt å bytte den om det trengs.
Mrs. Fix It- stor+liten Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 jeg er førstegangs og har kjøpt manuell brystpumpe just in case:) tenker at det vil bli greit å ha så kan den lille overnatte hos bersteforeldrene selv om eg ammer osv.. kjekt å ha uansett mener er iallefall..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå