Mammie88 Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 lille gutt har feber på 40 å er tett, burde jeg ringe legen eller avvente å se om paraceten virker
Gjest Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Jeg hadde gitt paraceten en time, og om den ikke har noen effekt til da så hadde jeg ringt legen.
Mammie88 Skrevet 26. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2008 Okeij.. han har hatt feber i to døgn nå opptil 40 i feber...Men har klart å fått den ned litt med paracet..
Miss Impatient Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Min sønn var så og si konstant syk frem til han var 2 år gammel (rett før han fylte 2 fjernet han mandlene, la inn dren i ørene og fjernet polypper), så jeg har endel kjennskap til høy feber. Dersom dette er første dagen med høy feber, hadde jeg villet sett det an en stund før jeg kontaktet lege. Gi paracet en stund til å virke. Det som sies er at dersom den høye feberen vedvarer 2-3 dager, bør du kontakte lege. Feber er jo ikke farlig, så lenge barnet ditt har bra allmenntilstand. Men blir denne nedsatt så bør du ringe legen. Lykke til!
Gjest Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Lillingen her hadde 39-40 i feber for en stund siden, og vi ringte legevakten før vi gav paracet. Svaret vi fikk var at fra 40 og nedover var normalt for små barn, og ikke like "mye" som om det var en voksen som hadde det. Dersom paraceten ikke hjalp eller feberen steg opp mot / over 41 så skulle vi komme nedover. Er du usikker så ringer du, for det er alltid bedre å ringe en gang for mye enn en for lite ;-)
Mammie88 Skrevet 26. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2008 Han har hatt høy feber i do dager..er litt slapp men allmentilstanden er bra
Miss Impatient Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Da hadde jeg villet ventet til i morgen med å kontakte lege. Fortsett å gi ham paracet og følg med på allmentilstanden hans. Har han fortsatt høy feber i morgen ville jeg nok ringt legen hans. Kan jo være at det er noe bakterielt som må behandles med antibiotika. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå