Gå til innhold

Bekkenløsning:(


Anne86

Anbefalte innlegg

Igår så skjedde det no rart..satte meg ned og da jeg skulle reise meg opp, så bare falt jeg sammen i smerte. Smerten var i nedre del av ryggen bak og foran ned mot kambeinet. Etter og ha vaert hos legen , konstaterte de med bekkenløsning.

 

Nå klarer jeg så vidt og gå, og det tar tid og er vondt når jeg skal bevege meg steder. Er det noen som har no råd eller tips om hva jeg kan gjøre for å unngå smerter..Jeg er bare i uke 30, og liker dårlig tanken på at det skal vaere slik frem til fødselen.

 

Men jeg er forblir positiv, og gleder meg til lille Philip kommer:)

 

Anne!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk henvisning til fysioterapi med legen. Går en gang i uka på gruppetrening for gravide med bekkenløsning. Syns dette hjelper:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ba om henvisning fra legen, å i og med at du har gangvansker så får du legen til å skrive på det, da får du det gratis hos fyso. Det gjelder meg, jeg fikk bekkenløsning veldig tidlig, er 60% sykemeldt, men fysoen gjør så jeg hvertfall klarer å gå ca vanlig og sånt. Å ikke lander med krykker eller rullestol... så det er absolutt å anbefale. Jo fortere du kommer deg til fyso, jo fortere kan du forhindre at det blir verre, så hadde anbefalt deg å ringt til legen imorra å fått henvisnig, så ringe til en fyso når du har den henvisning...

 

Viktig at du sier at du er gravid med bekkenløsning, så du ikke blir satt på venteliste f.eks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor vanlig er det å bli sykemeldt når man har bekkenløsning? har fått det skikkelig de siste par ukene, før det kjente jeg ingenting! har det kun på ene siden, slik at alt blir veldig skjevt. Går og halter...

 

Var hos legen i dag, hun spurte ikke hvordan det gikk m jobb o.l. Eneste hun tibudte var henvisning til fysio....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg ser at det er mange her som har anbefalt deg fysioterapi allerede, og det er jeg enig i. Jeg vil også anbefale deg å i tillegg til fysioterapi også gå til kiropraktor. Det har jeg veldig bra erfaring med. Både under og etter svangerskapet.

 

God bedring! Håper behandlingen hjelper!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du bør finne ut om det er bekkenlåsning du har for da vil kiropraktor, naprapat eller osteopat som knekker være mest effektivt. Få henvisning der det står bekkenproblemer med gangvankser, da skal beh være gratis. Du bør bli bedre av beh, hvis ikke så bytt og prøv en annen type beh.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler osteopat. De jobber helhetlig og ser på hele kroppen for å finne årsaken til problemet, ikke bare bekkenet. Problemet er at osteopater jobber privat, så da får man det ikke dekket. Det gjør de fleste kiropraktorer også.. Fordelen med osteopat er at som regel merkes bedring etter få behandlinger. Jeg er selv fysioterapeut og har fått litt problemer med bekkenet, skikkelig slitsomt i min jobb der man bare står og går og belaster sin egen kropp hele tiden. Bassengtrening er også veldig bra, og selvfølgelig er det fint å gå til en fysioterapeut å få oppfølging der! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...