Gå til innhold

noen som har med barna på kurs e.l?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg går på datakurs 3 dager i uka. fra 09-11.30 (jeg går klokka 11 siden jeg ikke røyker å tar ikke pauser)

jeg har termin 1 jan å jeg har ikke rettigheter til noe penger (annet enn engangsstønad) pga jeg har vært under yrkerretta attføring å tatt kurs.

så tenkte jeg sånn her. at om jeg kunne tatt lillemor med på kurset da hun var blitt 2 mnd. for da har vi fått blitt kjent med hverandre å jeg vet hvordan vanene hennes er mht til mating, soving og humør.

er et veldig avslappa kurs.. er vel mer at folk henger der til de finner ut at de skal jobbe litt.. er toppen seks stk der. inkludert meg. er ikke undervisning. bare individuelt arbeid på data. å det er nok av plass til barnevogn akkurat der jeg sitter.

jeg henvendte meg tydeligvis til helt feil person av de som jobbet der. for jeg fikk bare beskjed om at: fikk jeg lov så ville alle andre. så sa jeg: men de har dem jo b.hage. jeg kan jo ikke sende et spedbarn i b.hage.

var akkurat det samme mente hun. (ingen på kurset som er gravide eller planer om å bli det. de er ferdige med små barn)

så jeg skrev brev til sjefen der ang min situasjon. er sammen med b.faren, men det blir ikke nok inntekt til at vi kan klare oss.. uansett så er det så usikkert med jobb nå at jeg vil ikke sjanse på at han mister jobb pga nedkjæringer. så sitter vi der. (har spart opp en god bunt penger uansett da)

har noen av dere tatt med spedbarn på kurs eller jobb? hvilke jobb da såfall?

for noe må jeg jo finne på..har tatt så mange forhåndsregler jeg kan nå.. å nå må jeg ta et par til.. går ikke dette så skal jeg ordne et møte med nav å høre om det er muligheter for det noen andre plasser..

er ikke så flink til å formulere meg så jeg kommer sikkert på ting etterhvert.. er vanskelig å forklare sånn at andre forstår også.. som ikke har vært der..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten undervisning høres det da greit ut.. Jeg har prøvd, men det var en på 11 mnd og det gikk jo ikke. Er jo noe helt annet med en på 2 mnd. Jeg ville sagt at det burde gå bra. Kan du ta røykepause, kan du vel heller ta matepause? Bare passe på at ikke alle andre er mer opptatt av barnet...

Skrevet

Du får nok dessverre ikke tatt med deg babyen på kurs.:(

Jeg gikk på attføring når jeg var gravid ,og en uke før jeg fødte mistet jeg den.søkte om å få den tilbake etter fire mnd .Det fikk jeg .

Men når william var 6 mnd ville de at jeg skulle gå på data kurs og det at jeg ikke hadde barnevakt var ikke dem sitt problem.De truet med å ta fra meg attføringen igjen ,vist jeg ikke gikk på kurset .Men jeg flyttet akkuratt da og fikk nytt nav kontor .

Når man er gravid og på attføring har man dessverre ingen rettigheter.

Skrevet

tror du ikke at ungen blir stas de første dagene. så blir det bare en vane at hun er der? kommer til å være beinhard på det der.. jeg har flere i ryggen også..

11 mnd er jo litt gammelt ja hehe.. men da er h*n jo også gammel nok til å gå i b.hage. så da blir jo det et motargument igjen.. men 2 mnd liksom.. hmm.. får nå se i neste uke om hun sjefen er der da.. så jeg får fortalt det ordentlig..

Skrevet

det er jo helt sykt :S men jeg kommer uansett til å stå på mitt å ikke gi meg med det første.. der jeg går er privat. får bare støtte til kurs og veileder gjennom nav..

men IKU er privat. så de har jo da egne regler skulle en tro..

Skrevet

Ikke for og være kjip ,men er du under attføring så kommer du mest sannsynlig til å miste den ..De tar ikke noe hensyn til at du har barn.

Det er min erfaring.

Skrevet

Nå tenkter jeg litt høyt her...

Hvis det er et arbeidstiltakskurs, så er det vel da meninga at dere skal "henge" der til dere evt får en jobb. En jobb skal man da kunne ta "på dagen" fordi man er arbeidssøker. At du ikke har barnepass da, er ditt problem. Så da ser jeg på kurset som "arbeid" for at du skal på for å få arbeidsløshetspenger.. Eller er du ennå på attføring..?

Men hvis man ser litt "rundt" på det, og du viser interesse for å fortsette kurset, spør de som går der om de synes det er greit, så burde det jo kunne gå fint. Såfremt du har en rolig og fornøyd unge. Men det vet du jo først en tid etter fødselen...

Skrevet

et himla idiotisk system.. jeg visste jo at jeg kom til å miste attføringa når jeg skal gå hjemme med henne det første året, men om jeg gjorde en innsats å gikk på kurs likevel.. om jeg hadde med meg henne burde jo ikke sette en stopper for det..

men hadde ikke forundra meg.. de klarer jo å presse frem de mest idiotiske unnskyldningene for å unngå å hjelpe føler jeg..

Skrevet

er ikke det. er et datakurs som vi skal ta alle disse modulene på..word, exel osv osv.. så det er ikke for å vente på noe jobb.. er et fast kurs..

men det blir litt sånn slapt pga en blir tung i hodet av å sitte sånn med en data hele tiden..så er hun som er lærer også kontordame. så hun er ikke der inne så ofte.

derfor jeg tenkte å se når hun var 2 mnd. for da vet jeg hvordan humøret hennes er..

Skrevet

er yrkesretta attføring. ikke arbeidstiltakskurs :) slik som jobbklubben å det der..

kan si at jeg allerede er i en såkalt jobb da..

Skrevet

Jeg har ikke hat med barn på kurs, men jeg har vært på kurs der andre har hat med barn. Det er en forferdelig uting. I de tilfellene jeg har opplevd har det vært veldig forstyrrende. Jeg forstår veldig godt at det ikke er lov.

Når det gjelder det at kurste likevel er slappt ettersom dere blir tunge i hodet av å sitte ved maskinen fåreslår jeg at du heller begynner å ta pauser og sitter tiden ut i strrde for å gå tidlig siden du ikke røyker.

Skrevet

kan jeg spørre hvor mange dere var på kurset? hvor gammel ungen var. om moren var veldig opptatt av at ungen skulle gå oppmerksomhet fra dere.

er jo så mye som spiller inn..

Skrevet

Har opplevd det flere ganger. Etter min mening er det værst i små grupper der det ikke er så formelt. I store "klasser" og på forelesninger har som regel mor vett nok til å ta med ungen ut hvis den begynner å bli suttrete eller skriker. I små grupper trekker ungen til seg oppmerksomhet samme om du ikke legger opp til det. Sansynligvis kommer det til å gå ut over både dit og de andres utbytte av kurset.

Jeg har snakket med flere mødre som sier det gikk helt fint å ha med sag småbarn, men jeg har ikke hørt noen andre kursdeltakere si det var OK.

Det er vanskelig å be noen forlate et kurs fordi de har med barn, men jeg skulle ønske jeg hadde gjort det.

Skrevet

hmm.. okei.. men da har det mye å si på mora au da.. jeg er hvertfall sånn at jeg har mobilen på lydløs. om jeg må prate så går jeg ut. jeg går alltid stille i dørene å prater ikke til dem før de begynner selv.. ser jeg at noen konser seg så hinter jeg til at vi må være stille..

er veldig opptatt av å ta hensyn. har prata masse med de som går på kurset om dette her.. de som sier jeg må stå på mitt. at de ikke ser noe galt i det. men det er vel kansje lett å si da.. jeg ville jo aldri tatt henne med om noen syns det ville bli vanskelig..

er allerede ei som jobber der som veldig gjerne kunne tenkt seg å trille henne rundt i pausen.. hun oppmuntrer meg også til å stå på mitt..

men er veldig greit å høre synspunktet til ei som har opplevd dette fra et anna ståsted enn de som har hatt med seg ungen.

Skrevet

Problemet er at en liten unge otest tiltrekker seg oppmerksomhet helt automatisk. De fleste er interesert i småbarn og blir derfor lett distrahert av dem.

Hvis det hadde vært mulig å sette vogna utenfor døra, med oppsyn fra kontordamen eller liknende, hadde jo det vært en mulighet.

Ta det i hvertfal ikke for gitt at du får ha med babyen på kurset.

Skrevet

det er veldig sant. å det har vi pratet om vi som går på kurset.. ei som hadde et bra argument da. kansje vi kan bli litt stillere da. å ikke kjaser så mye hehe..

men jeg ser den. et spedbarn vil jo alltid trekke til seg masse oppmerksomhet.

men jeg vil ikke la mitt barn bli noen andre sitt ansvar da.. tar det ikke for gitt at jeg kan ta henne med.. derfor jeg prøver å finne så mange saklige argumenter som mulig..

hadde det ikke vært så greit for dem på kurset så hadde jeg ikke vurdert det en gang..

ikke lett dette her.. pokkers finanskrise :( en blir gjerne litt desperat da.

har du noe forslag til hva annet jeg kunne gjort som jeg kunne hatt henne med på?

Skrevet

Å passe barn samtidig som du jobber er ikke lett. Det vet jeg av erfaring.

Å gå med avisen er en mulighet. Det kan du ta sammen med turgåing. Å passe andres barn er jo også mulig.

Skrevet

tenkte på avisa ja.. forbaska at jeg var så innmari dum å ikke tok lappen da jeg hadde muligheten (litt skrekken for å kjøre bil)

gjøre reint hos andre eller noe.. tusen takk for bra tips og et annet synspunkt :)

Skrevet

Har du sett på muligheten med dagmamma de få timene du er på kurs? En dagmamma trenger ikke å koste så altfor mye.. Bedre å betale de få kronene der enn å miste attføringa..

Ser du bor på flekkerøya..

Her er det jo mange som hjelper hverandre.. Har du familie her?

Jeg er jo veldig heldig som har ei svigermor som kan sitte barnevakt omtrent når som helst.. Bare jeg sier ifra på forhånd..

Skrevet

åssen er det med flaske når hun er så liten da.. bare et par mnd.. har ingen familie her å jeg har så lite lyst til å spørre noen..

du er jo kjempeheldig :) min svigermor jobber fult. så der kan jeg ikke spørre. min egen mor jobber i turnus. så det går heller ikke.

Skrevet

Aner ikke åssen det er med flaske når bebisen er så liten.. Men vet at det finnes mange som ikke ammer sine barn.. Så tipper at ungen vil klare å ta flaske..

Vet jeg er heldig. Hun jobber også.. Men kan legge opp egen arbeidsdag som hun selv vil..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...