lille spira Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Forrige torsdag skrev jeg et innlegg hvor jeg spurte om noen visste om det var noe på gang her Hadde kynnere hele onsdag kveld og slimproppen gikk. Torsdag så hadde jeg svake kynnere hele dagen, og lurte på om det var tegn til fødsel. Og det var det jammen! Torsdag kveld hadde jeg 8 min mellom hver ri, vi gikk å la oss og sov noen timer. Klokka to hadde jeg 4-5 min mellom hver ri, og de tok seg stadig opp i styrke. Ringte sykehuset, tok en dusj og rett i bilen. Da vi kom til sykehuset (ca 03.45) hadde jeg 5 cm åpning og etter å ha ligget til registrering i ca et kvarter gikk vannet. Vi fikk det da travelt med å komme inn på en fødestue. Herifra gikk det slag i slag med lysgass, oppkast og verker. Det tok altfor kort tid fra 5 til 10 cm åpning, så da pressriene kom var de for svake til å hjelpe til noe særlig. I tillegg lå lillemann som en stjernekikker og stanga. Fikk drypp i armen, og etter å ha økt dosen fem ganger blei det endelig fart på sakene og gutten vår kom. Det blei ca 2 og en halv time med pressrier- og på de første fikk jeg beskjed om å la vær å presse så de tok seg opp i styrke - jammen ikke lett! hehe.. Alt i alt syns jeg det var en kjempefin fødsel - helt forferdelig grusomt da det sto på, men utrolig deilig og fantastisk da det var over! Revna ikke en millimeter - og takker veldig for det Jordmor sa i ettertid at hun hadde tvilt på at jeg ville klare å få han ut, og at saksa lå klar. Heldigvis så ville hun vente litt, siden lillemann hadde fin fosterlyd og klarte seg fint. Et par rier etterpå kom han Så sånn gikk det til da lillemann ble født 21. november kl 0805. 3640gram og 51 cm lang. Nå koser vi oss hjemme og gleder oss til jul Lykke til alle dere som venter
Gjest Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Gratulere så mye med lille gutten!! Kos dere i tiden som kommer!!
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Å gratulerer så masse med den lille gutten:-)
Gjest Mammamoms *fødeklar* Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Sender deg en stor gratulasjonsklem! :-) Kose dere alt dere kan nå, og ta godt vare på hverandre!
minimegogtrollet Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Så deilig å være ferdig.. gratulerer så mye!!
:*lillefru*:har født*: Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Gratulerer så mye med gutten & velkommen til verden Prinse gutt ) Ønsker dere masse lykke til videre!!
Gjest Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Gratulerer så masse Men må bare si jeg synes du er god som "overlevde" 2 og en halv time med pressrier!! selv hadde jeg pressrier i ett kvarter,og synes det var lenge nok! Du er god
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Gratulerar så mykje!!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå