Gå til innhold

Jente...Gutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei og hopp!

Jeg lurer bare litt på hvilket kjønn dere håper på? Det er klart det er det samme men av og til ønsker man seg det ene LITT mer enn det andre fordi man allerede har det ene, eller man har klart navn til babyen.

Jeg ønsket meg gutt med forrige baby fordi jeg hadde et navn jeg elsket.

Tror dere for eksempel på dette med å "bestemme kjønn"? Sjekker dere kinesiske kalendere og sånn?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet liksom ikke helt hva jeg håper på jeg altså! Vi har en gutt fra før, og bare gutter i slekten (han har to onkler, og ingen av de har barn, så det er stusselige saker). Så av den grunn hadde det vært kjekt med jente. Samtidig så er gutten vår så utrolig herlig i humøret, og så grei å ha med å gjøre! Hadde vært TOPPEN å fått en til lik han!!

Tror ikke noe særlig på det med å bestemme kjønn, kanskje til nød hvis man klarer å ha sex to dager før el og bare jente-sædcellene overlever til egget kommer.. men vi har nå hatt annenhver dag uansett, så det blir nok det det blir!

Skrevet

Er det større sjanse for å få jente om man har sex FØR el altså?

Skrevet

Uten at jeg er noen (s)expert på dette, så mener jeg det er sånn at gutte-sædceller svømmer fortere enn jente-sædceller, men jente-sædcellene er til gjengjeld mer seiglivete. Så hvis man har sex den dagen man har el, så er det ørlite større sjanse for gutt, ettersom de vil svømme fortest og komme først frem til egget som er klart. Har man sex 2-3 dager før el (og ikke noe mer) så er det *kanskje* ørlite større sjanse for jente, ettersom gutte-sædcellene svømmer i full fart opp til livmoren, finner ikke noe egg, og dør etter et par dager. Jente-sædcellene derimot bruker kanskje litt lenger tid på å komme frem, og når de først er fremme så holder de seg i live et par dager lenger og kanskje de finner egget.

Jaja, ikke vet jeg, i mitt hode er det sånn da... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...