Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Er det noen som vet om vi gravide kan spise pinnekjøtt?.Har så veldig lyst på det,men vet ikke om det er anbefalt for gravide.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pinnekjøtt er dampa i mange timer, så det burde ikke by på problemer.. Spiste det selv forrige mandag :) Mmm... Det eneste er vel at det er ganske salt - så det kan jo være lurt å få i seg en del væske - i allefall hvis du er plaget med vann i kroppen fra før :) Kos deg!!!

Skrevet

Spis i veg.

Alt som er godt stekt/kokt er greit, og pinnekjøtt er jo varmebehandlet i timesvis så stort tryggere mat finner du ikke :-)

Skrevet

Samme greia der, det er jo trukket/dampet/varmet både lenge og vel. Ingen skumle bakterier som overlever det.

Så lenge det har hatt en temp på over 80 grader i min 7-8 min skal det være greit. Pinnekjøtt og lutefisk har både temperatur og tilberedningstid langt over det.

Skrevet

Tusen Takk for svar,da skal jeg kose meg med pinnekjøtt på fredag:)

Skrevet

Jeg ville dødd om jeg IKKE fikk spise pinnekjøtt, elsker det :P

Kanskje jeg har litt ekstra salt-sug nå som jeg er gravid, for jeg bare sikler etter pinnekjøtt... ohlala :D

Men det har nok dampa i massevis av timer, så er helt trygt å spise.. ingen som spiser rått pinnekjøtt :)

Skrevet

pinnekjøtt er ikkeno' farlig, det er rått kjøtt man skal passe seg for

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...