Gå til innhold

Tykke damer og svangerskap,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei dame som er veldig overvektig. Er 1.60cm og 116kg. Nå er jeg alltså gravid. Ikke helt planlagt og skulle bli gravid enda :-( Vi har så lyst på barn men jeg hadde lyst til og gå ned ihvertfall 25kg før jeg ble gravid. Men sånn ble det alltså ikke. Jeg er livredd for og være så tung og gå gravid. Kan noen av dere litt større damer trøste meg litt nå med at det faktisk kan gå greit ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

snakk med legen din. kan fint trene litt selv om du er overvektig å gravid.

å ikke skal du spise for 2 heller. så du trenger ikke gå opp mere i vekt..:)

lykke til!!

Skrevet

Hei du!

Det er ikke ideelt å være så tung og gravid, men nå er det nå sjelden verden er ideell og perfekt uansett.

Nå er du gravid, så nå må du ta det derfra. Jeg har selv vært tung og gravid (startvekt på 130 kg med sistemann). Vet du, jeg (og jeg sier ikke at det alltid er sånn), har hatt to problemfrie svangerskap. De fleste med en høy utgangsvekt går ned i stedet for å gå opp. Jeg veide 114 da jeg fødte sistemann. Gikk altså ned 16 kg i løpet av svangerskapet.

Jeg har født to helt normalvektige barn på rundt 3.5 kg og gjennomsnittlig lengde. Ikke har jeg fått wsvangerskapsdiabetes, ikke har jeg fått svangerskapsforgiftning heller.

Men jeg var nøye på hva jeg spiste i begge svangerskap. Jeg var også relativt flink til å mosjonere. Og jeg ba legen om ekstra oppfølging. Dikk til fastlegen til kontroll i stedet for jordmor.

Jeg skjønner at du er bekymret, men det hjelper hverken deg eller barnet at du skal gå rundt sånn. Ta situasjonen som den er. Tenk at nå har du en kjempefin mulighet til å legge om livsstilen din, både for din egen og barnets skyld. Be om ekstra oppfølging. Dette kommer til å gå fint.

Lykke til og gode klemmer til deg. Senk skuldrene og gled deg over babyen i magen din, du.

Skrevet

Det kan gå helt fint, slapp av :) Med første mann veide jeg 120kg når jeg ble gravid. Ingen komplikasjoner eller noe. Men stor jente var det som ble født, men er frisk og rask nå, og ikke noe galt med henne heller.

Med sistemann veide jeg 80kg når jeg ble gravid, for meg var det et mye tyngre svangerskap. Selv om jeg var frisk og ingenting galt da heller, og jenta her ble like stor som søstra si.

Skrevet

Hei

Jeg er 170 og var nesten like tung som deg da jeg ble gravid. Heller ikke planlagt, tenkte som deg at det kanskje var lurt og ha fått av noen kg før et svangerskap.

Gravid ble jeg likevel og barnet var hjertelig velkommen. Jeg la på meg 5 kg fra da jeg ble gravid til jeg fødte. Jeg begynte å trene hver dag, gikk lange turer og svømte en del. Ingen snop eller andre usunne ting. Spiste mindre mat enn hva jeg egentlig spiste, men likevel nok til at både jeg og barnet ble mette.

Da barnet kom ut så fortsatte jeg samme livsstil og nå to år senere er jeg 75 kg.

Var faktisk veldig lite plaget under graviditeten, men jm var veldig tidlig ute med å skulle sjekke svang.diab. og slike ting. Det ble heldigvis ikke påvis noe og lillegullet kom frisk og sunn ut.

Vær flink og mosjoner, spis sunn mat og kos deg med svangerskapet. Dette går så bra. Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...