Gå til innhold

Matmengde og bæsjing ved 6 mnd...


VilVilVilVil

Anbefalte innlegg

Her har vi endelig kommet igang med fast føde, og jeg lurer på om dette høres fornuftig ut:

06.00: pupp

09:00: pupp + halvt fruktmosbeger

12:00: pupp + grøt av ca 40ml vann

15:00: pupp + ca 6 ts middag

18:00: pupp + grøt av ca 40ml vann

19:30: pupp

03:00: pupp

??

 

Har gått veldig gradvis for å komme dit. Får han ikke til å spise større porsjoner selv om vi hadde kutta ned til bare ett eller to måltider med fast føde.

 

Hvor ofte bæsjer deres nå når de får fast føde. Her er det ca 5 ganger om dagen, er ikke det litt vel mye?

Har gått ned fra 7-8 ganger om dagen som det var da jeg fullamma.. Begynner å bli noe lei av å skifte bæsjebleier ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bor i england og har fatt beskjed av helsesoster og kutte ned paa melken naar babyen er 6 mnd - altsaa gi mat foer melk saa de tar mer 'ordentlig' mat istedenfor bare melk og 3 maaltider om dagen, saa her gir jeg melk klokken 7 saa litt frokost klokken 9 (grot) - lunsj klokken 12 (kylling most e.l + yogurt) - pleide aa gi melk etterpaa, men har naa stoppet, melk klokken 15 og saa middag klokken 17 (grot eller gronnsaker), melk klokken 19 og saa 'dreamfeed' klokken 23 eller foer jeg legger meg (gir han mat 'i sovne'.)

 

Saa det blir frokost, lunnsj og middag og 4 flasker melk om dagen og det gaar bra, det gjorde jeg med forstemann ogsaa. Neste melk jeg kommer til aa kutte ut er 23 og saa klokken 15. Da blir det bare melk 7 og 19 og tre maaltider om dagen. Det tar en liten stund foer de blir vant til maten. Lykke til! x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...