Bevind *har født*:) Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Er det noen som har gode tips om hva som hjelper mot leggkrampe???? Det er så h***** vondt!!!
ValentinesBaby Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Bananer=) Spis en banen før du legger deg for natten, det hjelper=)
birrisj05.02.09 Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Men ikke spis mye bananer om du er plaga med treg mage i tillegg, for det forverrer bare det.. jeg brukte å våkne av leggkramper som var så vonde at jeg begynte å gråte. Så jeg begynte å ta magnesium-tilskudd, og har ikke kjent tegn til leggkramper EN eneste gang.. på 2-3 mnd nå..
¤suzy¤07¤09¤okt10 Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Jeg har et sinnsykt godt tips!!! Banan spising hjalp bare i begynnelsen, men nå har jeg i ei uke fått min mann til å massere leggene før vi legger oss, og det har hjulpet meg. Og de gangene han ikke gjør det/glemmer det får jeg legg kramper med en gang!! Du kan jo prøve det får du begynner på magnesium tabletter! Vet ikke om det stemmer, men jeg fikk beskjed om at siden jeg ikke hadde noen mangel(blod prøve) så var det ikke så lurt å ta dem. Men kan noen svare meg på hvorfor jeg har legg kramper da?????? Kanskje jeg bare skal prøve ett par! Men så er det jo godt å bli massert også da..hehe. Hør med legen!Dette kan han sikkert bedre enn meg:)
birrisj05.02.09 Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Blir det samme som med jern-tilskudd. Har man for lite jern, så man ta spesial-tabletter. Vil man bare vedlikeholde, så kan man ta vanlig jern-tilskudd. Så hvis man bare kjøper sånne vanlige magnesium-tabletter, og ikke tar mer enn dagsdosen, så skal det ikke skade. Leger anbefaler jo å ta det om man plages med leggkramper. Tror de tablettene jeg har, har en dagsdose på 2 tabl. Jeg bruker bare ta en, og jeg tar det ikke hver dag. Har de tabl. hjemme hos mamma, og der er jeg når jeg jobber i nærheten der, 50%. Så jeg tar det bare kanskje 1-2 ganger i uka, og får likevel ikke leggkramper. Så man trenger ikke ta hver dag, iallefall ikke jeg. Så slipper jeg å få følelsen av at jeg tar for mye.
Bevind *har født*:) Skrevet 27. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2008 tuuuuusen takk for tips jenter!!! Ska kjøpe tilskudd og banan i dag og prøve det.. Massasje funker dårli her:(
Cillepille Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Håper det funker! Har fått beskjed av jordmor om å ta magnesium morgen og kveld, 1 tablett hver gang. Har hittil ikke hatt noen kramper! *bank i bordet*;-)
mayzprit86 jente 08 og gutt 11 Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 det hjelper også med en ulltråd som du knytter rundt ankelen:-) den fjerner krampe... gjore hvertfall det hos meg! men det må være 100%ull.
Turbomamma:) Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 Hei! Jeg hadde masse kramper tidligere i svangerskapet,men etter jeg begynte med magnesium tabletter har det forsvunnet heeeelt! Hadde det ikke vært for denne tissingen,kunne jeg sovet hele natten
Bevind *har født*:) Skrevet 27. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 27. november 2008 Ull-tråd?? Hmm,d må jjeg også prøve:)
Lisyan *overtid og utålmodig* Skrevet 27. november 2008 #12 Skrevet 27. november 2008 Var plaget med leggkramper i begynnelsen, men hjalp etter at jeg la en pute under beina om natta... Nå har jeg bare kramper under foten noen kvelder....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå