Gå til innhold

Noen her som har søkt om svangerskapspenger??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva var grunnen til at JM/lege søkte om det for deg?

Og fra hvilken uke søkte du?

Gikk søknaden fort i orden?

Oi mange sp mål.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har søkt om svangerskapspenger. Det var legen min som søkte for meg pga at jeg jobber m utagerende pasienter. Har egentlig ikke fått svar ennå, men regner med at det går i orden. Får i såfall svangerskapspenger fra uke 15. Kan jo gi deg mer svar når jeg får vedtaket ;)

Tror at når man kan få det innvilget kommer an på type arbeid.

Skrevet

Jeg jobber i butikk.

Vi er alene på hver vakt,og jeg husker fra sist sv så slet jeg veldig på slutten og stå alene,har ikke do i butikken heller.

Ryggen verka,og det er tungt og stå alene hele dagen på jobb.

Jeg er nå sykem pga kvalme.Men,håper og kunne jobbe litt igjen når det gir seg.

men,kan ikke se for meg at jeg jobber helt ut.Så i steden for og bli sykem kunne jeg kanskje ha søkt om det.

Skrevet

Tror nok ikke du får svangerskapspenger, men du kan jo be om tilrettelegging? Om det ikke fungerer er det nok sykemeldign som er det rette for deg...

Sakset fra nav:

Svangerskapspenger

Svangerskapspenger gis til friske gravide kvinner som ikke kan fortsette i arbeidet under svangerskapet fordi det kan medføre risiko for skade på fosteret.

Du kan ha rett til svangerskapspenger hvis arbeidet, eller forhold på arbeidsplassen, medfører risiko for skade på fosteret. Det er et krav at det ikke er mulig med omplassering eller tilrettelegging til annet arbeid.

Dette gjelder for eksempel

arbeid med kjemiske stoffer

fysisk slitsomt arbeid

arbeid med stressbelastning

psykososial forhold

Skrevet

hvis man jobber som friør kan man da ha krav på sv.penger?

er de kjemiske stoffene farlige for fosteret? evt store ryggplager?

Skrevet

Jeg har snakket med sjefen min ang tilrettelegging.Men,som han sier at han har ikke råd til og ha ekstra folk på hver vakt,da går han rett og slett konkurs.Noe jeg forstår veldig godt.

Så han har desverre ikke muligheter til og kunne til rettelegge noe særlig.Kan kan jo ha en stol osv i butikken,men alene på hver vakt vil jeg være.

Jeg må jo også pakke ut varer når vi får det,og ta alle kunder osv.

Har hørt andre som har jobbet i butikk bhg osv som har fått det se.

Skal snakke m jm på ny året om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...