Tobarnsmamma!!! Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Hei, alle. Etter drøyt tre måneders opphold på "Gravid i moden alder" kommer jeg til å vende tilbake hit om en liten stund. Svangerskapet mitt endte i en senabort i uke 13 for to uker siden. På duotesten ble det funnet alvorlige avvik, og etter morkakeprøve viste det seg at forteret hadde trisomi 21. En dødelig variant, legen hadde ikke håp om at den lille kunne overleve svangerskapet. Så det ble abortnemnd og mini-fødsel, men vi fikk heldigvis veldig god behandling på sykehuset og i tiden etterpå. Tok akkurat en graviditetstest, og konstaterte at jeg fortsatt er "gravid" i kroppen. Håper det går over snart - er det noen som vet hvor lang tid det vanligvis tar før alle hormoner er ute av kroppen og man kan begynne på scratch? Jeg vil prøve å bli gravid igjen så snart som mulig, men er samtidig livredd for det siden det gikk så veldig galt denne gangen. Men legene understreker at det er liten sjanse for at dette skal skje igjen, og det får jeg jo prøve å tro på etter hvert, selv om jeg er tungsindig nå. Jeg er innom her, men kommer ikke til å være særlig aktiv på en stund. Må prøve å holde fokus på andre ting en stund, men har jo ikke tid til å vente heller - jeg drar meg mot 41. Ha en fin dag, alle sammen.
fått attpåklatt Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Jeg har vært innom gravid i moden alder, så jeg har fått med meg din historie - forferdelig trist, og jeg føler virkelig med deg!! Jeg har ingen erfaring med hvordan kroppen reagerer etter en sen-abort, eller hvor lang tid det pleier å ta for kroppen å komme i gjenge igjen. Sikkert noen andre her som vet det. Håper for din del at det går raskt, og at du kan komme igang med prøvingen igjen! Ønsker deg lykke til, og velkommen tilbake hit når du blir klar for det. Klem :-)
tjorven- nr 3 Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 hei ! forferdelig trist historie du har!! Jeg mistet i sommer - var 13 uker + 3 dager på vei. Forferdelig opplevelse, men har ikke noe svar på hvorfor det skjedde med meg. Var som en fødsel med skikkelige rier. Endte med sykehus og utskrapning. Jeg hadde hcg i kroppen 3 uker etter SA, så du vil nok fremdeles ha det en stund. Jeg fikk tilbake mensen etter 33 dager. Fikk og beskjed om å helst ha 3 menstrasjoner før vi prøvde igjen. Men det gjorde vi ikke. Ventet til jeg hadde hatt 1, så siden har vi prøvd. Enda ikke fått klaff på nytt, men fortsetter å prøve iallefall en stund til. Lykketil med ny prøving! Klem
bollus med bolle! Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Hei på deg! Synd at dette var måten å få deg tilbake på forumet her på. det du har opplevd unner jeg ingen. Jeg har også mistet, i vår, i uke 10, og hadde ikke fortalt det til så mange. Det må være en fortvilet følelse å miste når du sikkert trodde du var over på "trygg side", og alle forventningene som fulgte med det. Nå når du først har skjekket inn her, så er du selvfølgelig hjertelig velkommen til å dele gleder og sorger med oss. Vi er ganske flinke til å se humoren i all prøvingen og klarer ganske bra å holde unna det negative. Kjekt om vi klarer å smitte litt godt humør over på deg også! Jeg ønsker deg masse lykke til og håper at du får tilbake humøret og gnisten til å prøve igjen om en stund! Klem!
aube Skrevet 27. november 2008 #5 Skrevet 27. november 2008 Hei og velkommen! Veldig trist å høre om senaborten din. Jeg gikk selv gjennom en senabort i sommer i uke 17 og vet hvor sinnsykt vanskelig det er å komme tilbake til "normalen" igjen. Jeg testet svakt positivt nesten 5 uker etter senaborten. Fikk mensen etter 5 uker. Siden den tid har jeg hatt sykluser på 35-36 dager. Sist nå på 42! dager. Legen sier det tar tid å komme tilbake til normalen både fysisk og psykisk. Så nå er utfordringen for meg å prøve å slappe av og være litt tålmodig. Hjelper å være inne på dette forumet. Håper du også finner hjelp og trøst her! Jeg svarer mer enn gjerne på spørsmål hvis det er noe du lurer på ang. senaborten. Klem fra meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå