Gå til innhold

Pokkers arbeidsgiver/lønningskontor!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ringte nav siden jeg ikke har fått noen sykepenger, og de hadde ikke fått noen inntektsopplysninger fra arbeidsgiver...

Så var det å ringe til lønningskontoret da. "Åh, jeg hadde akkurat tenkt til å sende det nå jeg"

Passelig irritert forteller jeg at nå har du hatt fire uker på deg og hun svarer "Åh, har det gått så lang tid alt?"

På nav sier de det er 2-3 ukers behandlingtid etter at opplysningene er i hus, men de skulle gjøre sitt beste. Joda, jeg er vanligvis ikke helt skrapa og skulle nok klart meg noen uker uten de pengene, men nå er det snart jul, og på toppen av det hele er mannen blitt permitert så han får bare 60% av sin vanlige lønn han også, og utgiftene er de samme...

Hvor vanskelig kan de være å ha en rutine på at når det blir sendt inn en sykemelding som er på mer enn de 16 dagene de utbetaler fra arbeidsgiver så sendes opplysningene til nav MED EN GANG?

Litt frustrert på en onsdag ja, har ikke handlet en eneste julegave enda...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror jeg har gjort lurt i sånn som jeg gjorde, ved å sende sykemeldingene mine (del c eller hvilken det er) direkte til nav selv (ble sykemeldt i sommerferien, og var usikker på hvem på lønningskontoret som faktisk var på jobb), og det har jeg egntlig fortsatt med (og bare sendt den delen arbeidsgiver skal ha til dem). Har gått som smurt her, men jeg tror jeg er heldig med kommunen jeg bor i - aldri hatt noe tull hverken i dette svangerskapet eller forrige (eller forrige permisjon for den del).

Skrevet

Det gjør jeg også, leverer den delen nav skal ha direkte til nav, tør ikke la noe gå gjennom arbeidsgiver, da risikerer jeg at det havner i en perm der og aldri blir sendt videre til nav...

Så nav hadde alle papirene de trengte på at jeg er sykemeldt, men siden dette er første utbetaling derfra trengte de opplysninger fra arbeidsgiver om hvor mye jeg har i lønn, hjelper ikke at jeg forteller det, de skal ha det skriftlig fra arbeidsgiver og det var det de manglet.

Skrevet

Aha, sånn ja... Kjempeproffe på lønnskontoret ditt altså, not. Megafrustrerende i sånne overgangsperioder. Har selv en venninne som har vært sykemeldt i lengre perioder ifbm operasjon og der glemte _legen_ å sende inn sykemelding, så hun gikk 2 mnd uten lønn (eller fikk forskuddsbetalt fra vårt lønnskontor da, men det er jo ikke ideellt det heller)... Utrolig irriterende når de ikke kan klare sånne grunnleggende greier...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...