Gå til innhold

Første kontroll ved uke 11...


Duggfrøken

Anbefalte innlegg

Hei, jeg ringte nå min fastlege for å be om første kontroll time. Damen på tlf sa at de ikke ville ha meg på første konrtoll før uke 11, det var først da de kunne ta alle blodprøvene de ønsket.

 

Er ikke dette seint? Hører andre har første kontroll rundt uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg skal ha 1.ktr i uke 12, det er det mest vanlige. Ellers får du time hos lege om det skulle være noe du bekymrer deg for. Jeg har allerede vært til min lege for å få sykmeld pga kvalme. Har da bare snakket med henne, det gjøres ikke noe mer så tidlig.

Lykke til!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk time i uke 7, legen mente at dette var en passende tid for første kontroll... Må jo si det er stor forskjell på uke 7 og uke 12, ikke vet jeg hva som er riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

Jeg var til fastlegen i dag (uke 6+2). Hadde heller en "kjip" følelse når jeg gikk derfra. hadde med meg samboeren min og vi gledet oss til første kontroll. jeg visste de ik kunne høre hjertelyd osv, men hvertfall fylt ut helsekort, søke om fødested...men hun gjorde ikke noe. jeg er førstegangsfødende og denne tiden er selvsagt veldig spennende for oss. vi skal bestille ny time til uke 12 for helsekort osv. men jeg sa til fastlegen i dag at jeg ønsker å gå til kontroll hos jordmor.

Lykke til :) Får håpe tiden frem til alle kontroller går fort unna, jeg gleder meg hvertfall til magen vokser, kontroller og samtaler med jordmor osv er i gang. dette er jo en tid vi skal kunne nyte :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, da jeg kontakten legekontoret ga de meg beskjed om at vi kunne vente til uke 9. Men tror ikke det er så viktig å komme inn så tidlig heller. Ikke bekymre deg, du. De vet nok hva de gjør:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i mitt 6 uke nå, og skal inn den 19 desember for kontroll, men det er hos gynekologen, men det er bare fordi jeg visste ikke at jeg var gravid før jeg var hos gynekologen og tok blodprøver, men du blir nok innkalt til riktig tid vettu:)

 

PS. Dette er mitt første dette også, så er spent selv:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er også førstegangs gravid og har fått time når jeg er i uke 10, rett og slett fordi i uke tolv så er vi midt i romjula. Jeg er veldig spent på hvordan legen min er fordi jeg nylig har byttet. Etter å ha opplevd en SA og fått veldig dårlig inntrykk av det legekontoret jeg var hos (legen hadde ikke engang giddet å sette seg inn i hvorfor jeg var der og begynte å prate om helt andre ting...) og de sekretærene der rotet og styrte når jeg kom med bekymring om blødning - for ikke å snakke om at jeg følte at jeg "brydde" dem litt når jeg kom der. Så nå har jeg byttet til ny lege og et helt annet legekontor som jeg håper er veldig mye bedre enn de jeg hadde. Når man skal forholde seg en del til legen fremover så er det litt viktig at de bryr seg, så håper virkelig hun er grei hun jeg har byttet til. Blir spennende dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fastlegen gjør ingenting så tidlig. Gå til Majorstuaklinikken hvis dere vil se og høre, og snakke med noen som tar seg tid til å forklare alt man lurer på:-)

Det koster selvfølgelig da penger, men det var hvertfall verdt det for meg!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok uke 11-12 som er vanlig for første sjekk. Da først får man tatt de blodprøvene en skal osv. Men her på forumet så er jo 'alle' inne til tidlig time og tidlig ultralyd virker det som. Jeg skal inn til ordinær time når jeg er i uke 12. Jeg var inne nå i uke 8 for henvisning til tilig UL, men et er pga 2 tidligere SA'er. Ellers hadde det ikke blitt noe før den vanlige sjekken ve uke 12.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg var i slutten av uke 7 da jeg var på min første kontroll. Deretter ville fastlegen ha meg tilbake på kontroll 30.12 og da er jeg ca. 12 uker på vei. Da skulle hun prøve lete etter hjertelyden, så jeg HÅPER jo selvsagt at jeg før høre den, MEN, her er det nok viktig at jeg ikke har for store forhåpninger, for den er visst vanskelig "å få tak i". Ellers så fylte jeg ut endel papirer, leverte urinprøve og tok blodprøver på første kontrollen. I samråd med legen, fikk jeg beskjed om å kontakte jordmortjenesten, og ettersom dette er mitt første svangerskap, så ville jordmor ha meg til kontroll 14. januar. Så jeg syns at jeg får ganske tett oppfølgning jeg, ihvertfall så langt. Jeg har så langt ingen plager i svangerskapet, bortsett fra ømme og tunge bryster, så jeg er liksom veldig spent på om det "er noe der", for jeg føler meg ikke gravid akkurat...;) Spennende tid dette her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...