Gå til innhold

Dere som har opplevd en MA..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan oppdaget dere det? Jeg er så redd for å ikke merke dersom noe er galt! Og at jeg plutselig kommer til UL og det ikke er noe der...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Dessværre så er ul som regel da man merker at man har fått en MA.Jeg vet ,d er grusomt! Hadde en MA i fjor. Grunnen til at MA skjer sånn uten at man vet d er fordi fosteret dør før uke 12 som regel og man kan ikke kjenne etter spark osv...og da merker man sjeldent at fosteret er dødt..også fordi de fleste symptomer fortsetter som vanlig...Men d som skjedde med meg ar at puppene plutselig ikke var ømme mer...og pluss at jeg småblødde...men d kan også skje selv om d ikke er noe galt..så d er så vanskelig å si...derfor ville jeg bedt om en tidlig ul hvis jeg var usikker eller bestille en selv hos private.Det jeg fikk beskjed om da jeg hadde mistet var at 7 av 10 kvinner mister minst en gang og den første gansgen man er gravid er den mest vanlige...sjeldent at man mister på andre forsøk sa de ...men d er også individuellt...men få en ul for å fjerne litt bekymring...ser man et hjerte slå er sjangsen ørliten for en abort.=)

Skrevet

Så grusom kan dessverre verden være... Men hadde jeg visst litt mer, så hadde jeg kanskje merket det. For selv om alle symptomene var der, så var de mye svakere. Jeg var langt fra så sulten som jeg hadde pleid å være og mye mer opplagt.

Jeg synes også at du skal be om å få en ultralyd. Da jeg fikk det denne gangen (gravid for 4 gang uten å ha født) og hørte det lille hjertet slå, så gråt jeg som et lite barn så glad ble jeg! :o)

Lykke til. Når du ser hvor mange barn som blir født rundt deg hele tiden så går det heldigvis som oftest bra :o)

Skrevet

Jeg merket dessverre ikke så mye... Jeg fortsatte å legge på meg, var konstant sulten, og kvalm. En kveld ( i uke 11) kom det litt blod (brunlig). Og da viste jeg det. At jeg hadde mistet igjen:( Men om jeg tenker tilbake, så var jeg kanskje litt mindre kvalm... Men det er jo også normalt på den tiden. Her i byen har vi heldigvis en privat fødselslege/gynekolog, som jeg/vi kommer raskt inn til. Håper du har det hos deg...? Benytt deg av det om du er redd og usikker. Bedre å vite:) Et annet råd: Ikke les alle innlegg om ma og sa. Blir så redd og nervøs av det... Prøv å ikke tenke så mye.. Det er lettere sagt enn gjort, vet det. Men prøv:) Masse lykke til!!! Sikker på at dette går bra!

Klem

Skrevet

Dessverre så er det noen som opplever å miste sin lille spire, og jeg unner ikke min verste fiende å oppleve det

Jeg var på ultralyd i uke 12 og fikk se en liten baby. Etter 6 uker fikk jeg en liten blødning (brunt blod) og dro til legevakta. Der sa de at fosteret hadde det fint og at de kunne se hjerteslagene. Dagen etter begynte jeg og blø skikkelig og hadde kjempesmerter. Dro til legevakta igjen og der konstanterte de MA og at fosteret hadde dødd i uke 14 (jeg var i uke18 når blødningen begynte). Fikk utskrapning samme dag. Aner ikke hva de trodde de så på skjermen dagen før men har fått beklagelse fra ledelsen på sykehuset jeg var og de skal nå sjekke interne rutiner og slikt.

Når jeg tenker tilbake så hadde jeg nok mistet endel av symptomene mine - men det var ikke noe jeg tenkte på siden det er vanlig at symptomer kommer og går litt.

Nå er jeg gravid igjen (uke 5) og krysser fingrene for at det skal gå bra denne gangen.

Dersom du er bekymret så syns jeg du skal ta det opp med legen din/jordmor slik at du kanskje kan få en tidlig ultralyd. Eventuelt ta det privat. Når man har sett et bankende hjerte så er sjansen for å miste temmelig liten.

Ønsker deg lykke til videre :)

Skrevet

begynnte å spotte brunlig utflod..

skjønte da at noe var galt..

(som jeg sa til den idiotlegen på legevakta..det er IKKE "normalt" for meg..han satt der bare og gadd ikke skjekke engang..en uke etter var jeg til ul og fikk utskrapning samme dag)

må nesten ta en ul for å oppdage det..

sitter og håper jeg ikke må igjennom det samme nå..

skal være 10+3 i dag,men var til legen for 2 dager siden og hun klarte ikke å kjenne at livmora var større enn uke 8 ved gu.

skal på ul i løpet av 1-2 uker og håper i det lengste at alt er bra..

har ikke blødd denne gangen,men symptomene har blitt svakere..det er jo for såvidt også normalt etter uke 8 for min sin del..

usikkerheteten sliter forferdelig pshykisk.. :/

Skrevet

Vi har ikke privat UL her jeg bor, så det er vanskelig å gjøre noe på egenhånd. Men jeg vet jo at jordmoren jeg skal til kan prøve å lytte etter hjertrytmen etter uke 10. Jeg har egentlig ikke time hos henne før i januar, men det hadde vært så godt å vite før jul. Som sagt så er det en stor betryggelse å vite at hjertet slår. Kanskje jeg skal spørre henne om en rask time før jul... Hvis ikke hun tror jeg er hysterisk da!!

Hadde liksom tenkt at jula skulla være tidspunktet å offentliggjøre det hele. Jeg er 12 uker på julaften! Og da hadde det vært greit å være litt mer sikker!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...