Gå til innhold

et supet tips til dåkker som ønske å bli gravid!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eg hadde store problema å bli gravid å var igjennom 2 ivf forsøk og starta det 3 siste.

siden eg gikk opp litt i kg de to forsøkan begynte eg å trene og spise sunnar gikk ned 5 kg og sku på kontroll for å begynne sprøytan viste seg da at eg var blitt gravid av meg sjøl.

i høst begynte eg å trene før fult igjen og spise sundt gikk da ned 8 kg og etter en måned viste det seg at eg var gravid igjen.

Konklusjon::::

TREN OG SPIS SUNDT da blir det baby=)=)=)=)

funka veldig godt på meg.

eg gikk å trudde at eg aldri kom til å bli mamma men no skal eg ha nummer to=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ka me di så vege for lite då? ken jo ikke akuratt ta av. men høres jo ut som en bra måte. men de finnes jo et sjema så vise kor mye man må vege for å være godt fryktbar. der måles de me vekt å høyde å eg ligger på undervektig så eg prøver heller å legge på meg litt. hehe

Skrevet

Hei

Jeg lurer også på hvilken vekt som er optimal - veier kanskje litt lite. Hvor finner jeg dette skjemaet du nevner?

Skrevet

eg har ei bok eg fant de i. men ka vege du å hvor høy er du så skal eg sjekke eg:)

Skrevet

Sjekker du for meg? Er 1.75 høy og veier 77 kilo sånn ca... litt for mange, men..

Skrevet

du ligger innfor den grønne linjen fra 60kg til 85kg men etter mer man veger i den grønne linjen ette mindre grønt blir de. mest grønt fra 60-70kg eg veier 50kg å er 1,68 høy eg ligger ikke på den grønne linjen. kropsvekten har jo me fryktbarheten å gjør. du ligger jo inne på den gode siden mens eg ligger under så må gå opp i vekt:)

forsto du den?

Skrevet

Ja, selv om jeg veier litt for mye (synes jeg selv) så ligger jeg innenfor det som ansees som bra vekt for å være fruktbar, ikke sant? Selv om det hadde vært enda bedre om jeg kom meg ned mot 70 kilo (som har vært målet mitt en stund, men du store så vanskelig det er... :))

Satser på at det ble fullklaff i helgen og positiv test neste helg da! :)

Du får spise ofte og mer karbohydrater, poteter og brød. Lykke til med vektoppgang! :)

Skrevet

1.52 høy bør vege mellom 45-67kg for å være godt fryktbar

1.56 høy 48-70kg

1.60 høy 50-75kg

1.65 høy 55-79kg

1.68 høy 55-80kg

1.72 høy 58-80kg

1.76 høy 60-85kg

1.80 høy 65-90kg

1.85 høy 67-95kg

de står litt på den måten berre tabell så e enklere å forstå.

Skrevet

du ligger innenfor den fryktbare vekten ja=)

Skrevet

Hei

Ville bare sjekke om dette er korrekt tolket:

Om jeg da er ca 1,58 høy og veier ca 45,5 kg, bør jeg gå opp i vekt?

(Veide 49,5 for 2,5 år siden da jeg ble gravid med min førstemann - det var jo etter tabellen ok. Et tankekors!)

Tusen takk for denne informasjonen!!

Skrevet

ja etter tabellen må du og opp. eg og må opp ette tabellen ca 5 kg. eg er og undervektig ette tabellen sin mening.

Skrevet

Er jo ikke såå mye vi må opp, da. Har nettopp vært hos legen og tatt noen blodprøver. Synes det er mer viktig at disse er OK. Hvis de er OK og jeg ikke mangler noe eller sånn, tror jeg jeg satser på et sunt kosthold og ikke på å legge på meg sånn "på trass" om du forstår....

Masse lykke til!!!

Skrevet

de er sant:) eg berre tenkte eg sko vise folk tabellen sånn di er klar over de:)

Skrevet

Absolutt supert innlegg og informsjon!!!:0)

Har savnet noe slikt lenge, jeg! Tenkte jo litt på det pga litt lav BMI!

Tusen takk!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...