Gå til innhold

må le lii av estimert vekt på disse sidene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er i uke 33 og babyen skal være 1400 g, mitt barn var 1260 g i uke 28 (var på ul) og jeg var bare litt over gjennomsnittet. Babyen må da være over 2000 g nå! Aner ikke hvor de får disse tallene sine fra:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He, he.. ja, det kan du si :-) Da jeg var i uke 32-33 var jeg på ul og da var gutten i magen 2250 gr :-) Litt stor forskjell..

Skrevet

må korrigere meg selv her, det var 1500 g det stod, som om det hjelper..hehe.

Skrevet

Hehe ja jeg har tenkt på det fler ganger!! Har fler ganger trodd jeg har de mega babyene i forhold til hva som er skrevet her! Er på ul i hvertfall hver 14 dag, nå en gang i uka og får regnet ut vekst på begge da! Sannheten er jo at de egentlig er litt små... De skulle virkelig fiksa opp i det altså!

Skrevet

Vekten som omtales her er basert på internasjonale tabeller og gjenspeiler ikke vekt på norske barn. En spansk baby veier mye mindre i gjennomsnitt enn norske. Jeg var også på UL og trodde at jeg hadde en megababy i magen men legen viste meg en tabell som gjelder for norske gutter og da var ikke gutten min så stor allikevel. :-)

Skrevet

Aha, men hvis den ikke gjenspeiler vekten på norske barn hvorfor i all verden bruker de disse tabellene på en norsk side da? Rare greier :)

Skrevet

Glemte å skrive at vektene på babyverdenen er bedre!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...