Gjest Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 skal jeg kunne høre noe da, evt hvordan finner jeg noe hjertelyd? Er så redd for at noe kan være galt, og finner bare lyden av min egen mage som buldrer av luft osv:p Men noen som har denne og har erfaringer med denne, og evt hvordan jeg kan lete etter lyden og er det farlig for bebisen at man driver å lytter på...
Svale <3 Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Jeg var hos legen i uke 14 og fikk høre hjertelyden.. Men det er ikke alltid det går så tidlig. Hjertet til baby'en var ca 8-10 cm under navlen min..
LilleSolaMi<3 Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 har du fått høre hjerte hos lege enda da?? det er veldig individuelt når man kan høre hjerte.. noen får høre tidlig,andre må vente. selv fikk jeg høre det uke 15,og tilogmed da var legen litt overrasket over at vi hørte det så tidlig. hvor man kan finne lyden er umulig å si,siden babyen er såpass liten enda,så den kan flytte på seg raskt,og ikke lett å kjenne hvor den ligger.kommer også ann på hvor morkaka ligger. jeg har ingen erfaring med sånt hjemme,har overlatt det til jormor og lege som er mer drevne på dette,for jeg tror den kan skape mer uro enn betryggelse,hvertfall nå såpass tidlig,da man ikke klarer å finne noen lyd selv. tror eneste jeg kan si er hvis du skal lete,så pass på å let langt nok ned,siden livmora ikke har kommet så veldig langt opp enda,ikke bli besatt av og finne den,det blir lettere om noen uker når den er større=) og ikke bli urolig om du ikke finner noen lyd selv! selve babyen er så godt polstret inni der så tror nok det skal ganske mye til for å skade den=) mest trolig er det for tidlig å høre noe,så vent en stund før du prøver,så er det større sjans for å høre noe=) en herlig lyd når man først får høre den! lykke til=)
glimt_i_magen Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 jeg er i uke 15-16 og jordmora brukte lang tid på å finne hjertelyden. Men den var der:D Hun begynte oppen i fra og ned, trykte ned i navelen... Men du kan også begynne neden i fra, nede ved skambenet, kanskje så langt som til trusekanten. Jeg fikk apparatet mitt i posten på mandag, har leita hver dag selv, men finner ingen ting. Jeg tror jeg venter noen uker med å leite, for jeg blir litt stressa av å ikke finne lyd selv. Men du må bruke en del gel på proben for at det skal fungere. Håper du finner noe snart:)
Trollunn Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Mye gel av noe slag- det viktige er at det er mye fuktighet i det du bruker. Lytt langt nede!!! Helt nede ved skambeinet, og før den saaaakte fram og tilbake fra hofte til hofte. Juster volum...?
Gjest Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Takk for svar jenter:) Men på min baby sound er der en slik polstring framme på den dingsen som man trykker ned mot magen, tror ikke det skal være gele på den nei? Kjøpte de da jeg gikk gravid med gutten min....
megh Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 jeg er snart uke 20, kjente liv en time før jordmor skulle høre på hjertelyden, men hun måtte lete litt for å finne god lyd. Fordi babyen flyttet en del på seg, hun fikk plutselig inn et spark, og etterhvert fikk hun inn hjertelyden godt. Så det er jo ikke noe rart at du kanskje må lete litt. De er jo profesjonelle de som egentlig burde bruke den, så man kan ikke bli helt stresset. I uke 14 har barnet veldig god plass..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå