Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Jeg og min samboer har hans barn hos oss annenhver uke. Vi har mange barn tilsammen, og et stort hus. Barna har store gode soverom, men likevell skal det herjes på stuen, og der skal alt være tillatt. Før jeg flyttet sammen med min samboer, så hadde jeg restriksjoner på hva som er lov på stuen og ikke lov. Baller har for eksempel ingen ting på en stue å gjøre. Men min samboer gir sine barn lov til alt på stuen. Baller er ikke noe unntak. Jeg har fått knust et par ting på grunn av det i det siste. Sier jeg fra at nå er det nok, får jeg argumenter slengt i ansiktet fra stebarna at stuen er et fellesrom. Den er for alle i familien. Jeg kan ikke bestemme at stuen bare skal brukes til det som jeg vil. Jeg har fått melding fra samboer at hvis jeg ikke godtar aktivitetene på stuen, så må jeg gi klart beskjed og sette ned forbud på visse ting. Men det er letterer sagt enn gjort. Far synts det er greit med all mulig lek på stuen, og barna synts det er greit. Hvis jeg setter foten ned, blir jeg den stygge ulven. Og jeg er jo stemor, og skal helst bare være blid og grei. Men det er et sånt spetakkel og leven når de setter i gang med baller og alt mulig, at jeg holder på å gå ut av mitt gode skinn. Er dette akseptabelt? Hva hadde andre sagt eller gjort? Hvor skal grensen gå?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 jeg mener barn har godt av regler. sønnen min hadde aldri fått lov til og kaste ball inne i stua eller drevet med andre uteaktiviter. hadde jeg vært deg, så hadde jeg forklart dem at felles betyr og ta hensyn, og om de ikke kan ta hensyn til de tingene som er i stua. så må alt i stua som kan blir ødelagt bort, også TV, data osv...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Jeg mener også at stuen er et fellesrom, og nettopp derfor den IKKE skal brukes til å sparke ball i. For blir den da levelig for de voksene?? Neppe !! Vi har et barn som nesten aldri vil være på rommet sitt, derfor får han bare brukt et veldig begrenset antall av lekene sine, Men sånn er det bare ! På rommet sitt får han gjøre som han vil, i stuen sammen med oss voksene er det bare lov med leker som ikke forstyrrer andre ! Dette er vi enige om hjemme hos oss. Synes det er merkelig når barn får dure frem på den måten.... Hilsen meg !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå