Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Jeg har nettopp blitt enslig forsørger, og det jeg lurer på er hvordan dere klarer å få kabalen til å gå opp når det gjelder jobb og barnehage? Trenger masse råd.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 jeg er 100% alene med sønnen min og har alltid vært det. jeg leverer i bhg kl 0730, dropper lunsjpause og er og henter han kl 1600. han er 2 år og 8 mnd.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Jeg også må levere barna i barnehagen kl.7.30, men det er så vidt jeg rekker jobben. Har ikke bil. Skjønner ikke hvorfor ikke alle barnehager kan åpne kl.07.00 istedenfor. Bruker ca.40 min til jobben, og er avhengig av kollektiv. Hvor bor du og hva jobber du med? Hilsen HI
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 jeg leverer halv 8.. har 5minutter til bussen går et godt stykke lengre borte... så mornigen er kaotisk. studerer, så jeg har dette året ikke så mye undervisning sent på dagen. det seneste jeg slutter er 14.. så da henter jeg barnet 1430. 1445.. Tar ca 45min med buss til universitetet. holder på med bil sertifikatet. gleder meg til jeg får den på nyåret! Da blir det straks litt enklere. (om jeg skaffer meg bil da)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 Jeg leverer på sfo og i barnehage kl 07.begynner 0730.henter litt over 15 igjen.har bil da.
2 søte Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 helt enige i at bhg burde åpne 7, iallefall dersom foreldrene ønsker det. jeg studerer nå, men skal jeg på jobb så leverer jeg henne halv 8 og kjører på jobb, blir da litt sein siden jeg begynner halv 8. de dagene forelesningene begynner kvart over 8, så er jeg heldig om jeg rekker det md buss, og med bil risikerer jeg parkeringsbot... så det er travelt! det lureste jeg gjorde i høst var å bytte bhg til en veldig nærmt jobben, og dermed næremere skolen. angerer ikke et sekund på det. forenklet dagene mine noe forferdelig! lykke til, det ordner seg alltid:)
Mamma`n til Jens Olliver Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Her har je valgt å ha en litt dårlig betalt jobb for å få kabalen til å gå opp. Jobber på ungdomskole som assistent, så starter 08,20 pg ferdig 14. Så leverer guttungen kl 07,45 og henter han mellom 14,30 og 16. Kommer litt ann på hva dem driver med i barnehagen om det er spesielle aktiviteter. Og noen ganger drar je hjem å ordner hus eller forbereder middagen. Har heldivis bil. Men synes det er kaotisk forde om morgenen. Je står opp kl 05,30 stort sett hver dag for å finne frem klær og ting han skal ha med i barnehagen. Og så må je også ordne meg selv og smøre matpakker ting tar tid. Men man lager seg rutiner og etter vært går det egentlig veldig bra. Lykke til som alenemor, mye slit i starten men alt ordner seg
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #8 Skrevet 27. november 2008 Jeg skal jobbe fra ca 08.00-16.15. Da har jeg 30 min på å komme meg fra barnehagen til jobben, og 30 min på å hente. Med en sentrumsnær jobb går det bra. Hadde det vært lenger reisevei måtte jeg ha hatt en skoleelev eller liknende, som leveringshjelp om morgenen.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #9 Skrevet 27. november 2008 Et tips er å smøre niste og legge alt klart kvelden før, evt ta ut en boks med middagsrester fra dagen før i kjøleskapet som barnet får med i barnehagen. Dusj selv kvelden før også, om du kan. Evt vask håret kvelden før, og dusj kroppen om mrg.
så var vi 4 Skrevet 27. november 2008 #10 Skrevet 27. november 2008 Tar han med meg på jobb, leverer han på hans avdeling også går jeg og jobber på min avdeling. Utrolig lettvint å ha han i samme barnehage som jeg jobber i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå