Gå til innhold

Skal ha keisersnitt i morgen, har dere noen tips?


LilleMalin♀♂♂

Anbefalte innlegg

Lillebror er for stor til å komme den vanlige veien så derfor blir det snitt i morgen. Vurderer å gå igjennom bagen og se om det er noe annet lurt å ha med? Tenkte det er viktigere med gode bukser som ikke strammer over magen, men har dere noen andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lypsyl kan komme godt med,mange som sier de få tørre lepper, pluss noe å knaske på..rosiner,nøtter,det du enn liker;) Vide bukser og topper som er gode og amme i er sikkert lurt;) Er sikker på du har husket de viktigste tingene.LYKKE TIL DA..SÅ SPENNENDE:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lypsyl og mat kommer godt med om man føder på den vanlige måten. Når man tar keisersnitt så er ikke det like i fokus. Jeg hadde både vanlig fødsel og keisersnitt. (vanlig fødsel i 23 timer før det endte i hastekeisersnitt etter en time med pressrier)

 

Du bør egentlig tenke mest på tiden etter snittet. Du blir liggende i to timer på oppvåkningen, og prøv å slappe mest mulig av. Jeg vet det er vanskelig siden man vil se bebissen med en gang, men den første hvilen er kjempeviktig.

 

Om du tar ks på morgen så vil du ikke komme deg ut av sengen før kanskje ut på kvelden. Derfor vil jeg anbefale sykehustrøyene som er helt geniale til å amme i.

Noen er kjapt ute av sengen, mens andre foretrekker å bli liggende lenge. Er du kjapt ute av sengen anbefaler jeg mammabukser som ikke strammer samt en morgenkåpe til å ha over løse topper/sykehus skjorter. Jeg gikk i sykehus skjorten de to første dagene med morgenkåpe over.

 

Du bruker ellers veldig lite på sykehuset, og du får de søte jordmødrene til å hente masse drikke og mat til deg. Veldig viktig med masse drikke altså :)

 

Lykke masse til i morgen! Det blir spennende å se om du tar igjen snuppa mi på vekta :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha KS i morra, gruergleder meg..

Tror dt er viktig med gode bukser og store trøyer det første døgnet.

Hvor skal du ta KS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...