Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #1 Skrevet 26. november 2008 Huff jeg er så SYKT SYKT SYKT sliten! Har sovet 1 hel natt siden gutten vår kom til for over 14 mnder siden... Og da var jeg på sykehus. Han har aldri sovet rett og slett hverken natt eller dag... Jeg ar taklet dett rimelig OK, men kjenner nå de siste 2 mndene etter jeg begynte i jobb at jeg er DØDSLITEN! De 5 siste netterene har han vånet kl 02 og holdt det gående i 3 timer... i natt våknet han fem over to og holdt på til 05, fikk han da til å sove 15 min også sto vi opp 0600. Han legger seg kl 19 om kveldene og sovner høvelig greit. og sover kjempe bra (våkner kun 2 ganger ca) frem til midnatt... da begynner "moroa". Han ligger på vårt rom pga vi ikke har hatt muligheten til å ha ham på eget, men vi skal flytte nå om 2 uker, så da SKAL han på eget rom. Om natta hyler han og jeg legger han ned i senga hver gang han reiser seg opp... han legger seg rolig i 3 min kanskje også opp igjen... slik holder vi på... NOEN SOM VET HVA ANNET JEG KAN GJØRE?? Huff, jeg er så fortvilt... kjenner nå i mårrest/natt var jeg skikkelig irritert på gullet... og det er en GRUSOM følelse... jeg tenkte bare "åhhh "... huff, blir så lei meg... er jo liksom ikke hans feil... jeg sitter her å gråter nå både av at jeg føler deg slik og at jeg er så ufattelig sliten... På dagen sover han 40 min. og det har han gjort nå et halvt år. Mannen min jobber utrolig masse, men når han har fri så prøver vi å bytte på å sove... før kunne han ta han om natta, men det godtar ikke gutten vår lengre... det er KUN mamma som gjelder... han HYLER om ikke høyere hvis han kommer... skal helst ligge å holde i handa mi... hva har jeg gjort galt liksom, han har vært ånn siden han ble født... frem til han var 1 år våknet han mellom 20-40 ganger pr natt... men sovnet stort sett relativt greit... vi har faste rutiner osv osv... jeg ammer han fortsatt om han får mat rett før vi står opp... bør jeg slutte med dette??? + at han får kveldspupp og kanskje 1 gang i løpet av dagen... I tillegg så vil han plutselig ikke ha grøt, middag men kun brød... han har alltid vært kresen i matveien... så jeg prøver å tilby ahn det han liker, men neida... Han er heller ikke syk har sjekka han til legen... huff, jeg GRINER... (( er så TRØTT!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Jeg vil bare si at jeg vet så godt hvordan du har det!! Det er forferdelig å ha det sånn, spesielt i perioder man blir spesielt slitne... Jeg har heller ikke sovet en natt fra jeg fikk nr 1. Han kan våkne alt fra 4-20 ganger pr natt og jeg vet vireklig ikke hva jeg kan gjøre. Vi har prøvd alt. Noen sa at det hjalp å bytte rom til barnet. At det rettog slett kan ha noe med "dårlig energi" i rommet å gjøre. (hvis du tror på sånt da?) Jeg vet at flere sier at det er "noe" her men jeg vet ikke... Føler meg veldig gal om jeg tror på sånt. Men hvertfall, du er ikke alene. Jeg et hvordan du har det. Du bør sykemelde deg fra jobben og slappe av imesnt du kan. Masse lykke til og mange klemmer fra en mor i samme situasjon.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 er helt likt som oss.. det hjalp ikke å bytte rom. Har prøvd med lyset av, dimmet og litt mer enn dimmet. NADA virker. Er på vei langt ned og litt til nå. Hjelper lite at mannen i huset tar han innimellom, hylingen går rett gjennom ørepropper, puter og dyner mindre søvn på dagen, mer søvn på dagen, mer mat/melk. Om det ikke skjer noe snart er jeg redd jeg kommer til å gå fullstendig i kjelleren. Sånn er det å ha barn, blablabla.... Vel, førstemann var ikke sånn... Og man blir dritsliten av å ikke ha sammenhengene søvn på 11 mnd ( i mitt tilfelle) Dette ble rotete og ingen trøst, men i dag er virkelig ikke dagen! Skal på kontroll senere, men hva sier hs da? Joda, la han gråte.. Skal han ligge å hyle fra 0100-0600 da???????
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 det er ganske pussig at du nevner det, for vi ER FAKTISK plaget med en person her i huset som skrur av og på lys/tv osv... er perioder hvor "han" er mer synlig enn ellers... det henger også litt i bakhode at det e derfor han våkner så masse... men som sagt vi skal flytte nå snart, så håper det hjelper:) ellers feiler det han ingenting, har hatt utredning på sykehus osv osv, men de finner ingenting... -hi-
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 kjenner meg sånn igjen i det du beskriver anonym 08,57... det er liksom det enste hs sier, la han grine liksom... jeg har en gubbe som begynner 06 på jobb skal opp 05.. samt at jeg skal på jobb... vier helt desperat på søvn og kan jo ikke la ligge å grine i så mange timer heller...!!! ja dimmet lys, natt lampe, helt mørkt, alt har vi også prøvd... Nei i dag er virkelig ikke dagen for oss heller... en fryktelig natt huff... føler vi har prøvd alt, men ingenting hjelper... -hi-
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Hvordan gikk dere frem for å få utredning på sykhus? Føler at om jeg går til legen å sier at han ikke sover noe særlig om natten så får jeg bare beskjed om at det går seg til.. For han er jo egentlig ganske (innimellom hvertfall) grei på dagtid.. Nå har han vært mye plaget med sykdom (etter bhg start) men det går jo seg til og ) Og det med at det er uroligheter i huset har jeg ikke tenkt på før. Det er 3 stk som har dødd her........ Siste hadde soverom der lillegutt ligger nå :s men vi har ikke andre muligheter
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 føler med deg!!! har 3 små som våkner med jevne mellomrom utover natta.. de har eget rom. føler meg totalt ødelagt.. takler ingenting lenger.. kan ikke komme på sist de alle sov hele natta igjennom.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 så "godt" å høre at det er andre i samme situasjon:) føler at det er bare VIO som har det slik... alle i venneflokken har babyer som har sovet rundt siden de var 3 mnd. og de bobbler over med energi liksom:) hehe... skulle ønske vi hadde litt mer energi til å gjøre ting vi har lyst til å ikke tenke bare på søvn liksom:(((
Gjest Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 Har du fått undersøkt om det kan være noe han ikke tåler? Kanskje noe feiler ham? Vi hadde en slik periode uten at noe var galt (som vi fant ut av i hvertfall) og vår løsning var samsoving. Etter et halvår går det greit med egen seng igjen. Men kanskje barnet ditt kommer til å sove godt å eget rom Håper det ordner seg, slitsomt med lite søvn.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 vi har hatt full utredning på sykehuset og de finner ingenting... det er det jeg også har trodd hele tiden at noe feilet han:( Vi samsov frem til han var 8 mnd, men da sovhan så urolig at nå sover han faktisk ebdre i sin seng... for han har en veldig urolig søvn, kaster seg hit og dit i søvne...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå