Gå til innhold

Første legetime/ultralyd


Raskatte

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er bare 4+4, men lurer på hvor tidlig dere andre bestiller legetime, evt ultralyd? Jeg har bestilt legetime til 18 desember, og da vil da være ca. 8 uker- men vet ikke hva jeg evt kan få vite eller skal gjøre da?

Som dere sikkert skjønner er jeg førstegangsfødende og trenger endel tips..

Tror jeg kommer til å bestille ultralyd privat evt i uke 10-12,klarer ikke å vente til uke 17-18 som jeg leser er vanlig med første..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 5+0 på vei i dag og har bestilt legetime til 9 desember. og skal betille ul til 17 desember. Jeg mistet forrige gang så vil se at hjertet banker. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du komme til ultralyd så tidlig? Jeg mistet også forrige runde og kunne godt tenkt meg tidlig ultralyd for å se at alt er ok. Her jeg bor har vi ingen private klinikker slik at jeg må på sykhuset. Problemet er å få henvisning fra lege.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også lurt på når tid man skal til legen.. Men skal ringe i morgen å høre hva dem sier. Hørte hos en slektning at det var steder der de ikke tok i mot gravide før det nærmet seg 12uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk legetime 17 desemeber, om man bor i Oslo er det lurt å få legetime så tidlig som mulig bare for å få sendt inn søknaden om fødeplass... Jeg har hatt litt spor av blod og kunne egentlig tenkt meg en sjekk tidligere men nå har det gitt seg og jeg kjenner at mage og symtomber kommer så alt er nok bra med frøet. Har to barn fra før og mistet to (tidlig), forrige svangerskap fikk vi ul i uke 13 pga SA noen uker tidligere. Jeg har tenkt å spørre om det samme nå men vet ikke om legen gir meg henvisning om det er ikke er noen grunn..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...