Ophelia & Jr. Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Hva sover deres små i? Vårt soverom holder ca 16-17 grader, og jr. sover i bomullspysjamas i en dunsovesekk. Når jeg tar han opp om morgenen er han god og varm på kroppen, men hendene er ofte iskalde. Bør jeg ha på han noe mer?
Trulte76 Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Min også er av og til kald på hendene, men trur det er fordi hendene er utenom dyna. Han ligger i bomulspysj han også.Så jeg trur ikke han fryser.
Marsipan❤grisen Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Jenta mi sover også i bomullpysj med vanlig dyne over seg. Hun er iskald på hendene for dem har hun som regel utenpå dyna. Jeg prøver å pakke hendene hennes under dynen i løpet av natten, men dem kommer fort ut igjen. Hehe Men på resten av kroppen er hun god og varm.
cammiss Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 min lille sover i ullbody og bukse- og enten bomullspysj- på ikke så kalde dager- eller ulldress fra nøstebarn eller Janus på kalderer dager- har også hatt lue på ham- da han var mindre- nå er han 7mnd og klarer bedre å regulere varmen- I tilegg sover han på skinn- med ullteppe under dyna- eller over -
lille sprelle Skrevet 26. november 2008 #5 Skrevet 26. november 2008 sover m vindu åpent. ull undertøy ulldress 10 cm for stor , lue pledd og dyne aldri kald
rampete robin Skrevet 26. november 2008 #6 Skrevet 26. november 2008 Skjønner godt at din lille ikke er kald lille sprelle... Spørsmål til deg; hvor mye kler du på minsten når han/hun ligger ute og sover i vogna på sensommeren, når det er 16 grader i lufta? Eller på vinteren når der er -10 grader ute? Vi har bare bomullspysj, gjerne uten bein, og dyne. Rett på madressen. Kan være litt kald på hendene, men ellers varm og god. Men noen unger er jo varmere av seg enn andre.
Gjest mphs Skrevet 26. november 2008 #7 Skrevet 26. november 2008 Bomull eller ulll pysj. Ligger på lammefell med dyne over.
Mamman til 2 Skrevet 26. november 2008 #8 Skrevet 26. november 2008 Oi det hørtes voldsomt ut! Hva i all verden har du på h*n ute?? Her har vi ca 18 grader på soverommet men minsten på skinn og med dundyne. Han har enten tynn ullpysj eller bomullspysj
Mamman til 2 Skrevet 26. november 2008 #9 Skrevet 26. november 2008 kommentaren over var til lille sprelle altså
Angie77 Skrevet 26. november 2008 #10 Skrevet 26. november 2008 Litt viktig at hendene ikke blir for kalde. Prøv med tynne bomullsvotter:)
Lillepusen-78 Skrevet 26. november 2008 #11 Skrevet 26. november 2008 Vi har 16-17 grader. Babyen har på seg bomullspysj og sokker, ligger på skinn, med fleecepledd og dyne. Har på tynne bomullsvotter, for han er iskald på hendene....
Arbeidsjernet og lille fjompen Skrevet 26. november 2008 #12 Skrevet 26. november 2008 Min sover med bomullspysj og dyne oppå lammeskin. Blir han veldig kald på hendene tar jeg på ham tynne ull- eller bomullsvotter (alt etter hva som er rent -og om alt er i vasken trer jeg bare på ham noen små ullsokker på hendene ;-). Han er nå 9 uker og det har holdt fint siden dag 1 :-)
Makko med to små gutter Skrevet 26. november 2008 #13 Skrevet 26. november 2008 Har ca 16grader på rommet. Er nok av de som har på mest. - Ullpysj med sokker ev. en ullpose uten sokker (ser ut som en pysj oventil, men har en "pose" istedenfor bein). Han ligger på et skinn, inntulla i nøstebarnteppet, med en vanlig dyne over seg. nøstebarnteppet skulle jeg gjerne ha fjernet, men får det til å feste godt rundt lillegutt og det glir dårlig på underlaget i senga. Har prøvd uten teppet, men da finner jeg lillegutt iskald i et hjørne at senga uten dyne og gjerne med begge beina ut av senga (over sengekanten).
maiprinsen Skrevet 26. november 2008 #14 Skrevet 26. november 2008 oi! Kler vi for lite på prinsen vår? Bomullbody+ strømpebukse eller vanlig bomullpysj og med dundyne over som er på i ca 1-2 timer før den er sparket av. Har alltid tildekket føtter, enten med pysj med fot eller strømpebukse. Har ikke skinn eller ull i senga. Sover de bedre når det er "ekstra"varmt i sengen?
Venterbabyjuli10 Skrevet 26. november 2008 #15 Skrevet 26. november 2008 Ullbody, nattpose og dyne 15-18 grader på rommet her
Labambie Skrevet 26. november 2008 #16 Skrevet 26. november 2008 Oi oi! Her var det mange som kledde på barna sine MYE!!! Til og med lue i senga??? Kjære vene.. Vel, nå har jeg såpass respekt for krybbedød at jeg hadde aldri turt å hatt på barnet mitt lue når det skal sove inne... :-S Det beste for barnet er å ha det kjølig på rommet de skal sove fra 16-19 grader. Frisk luft har de bare godt av! Og at de er kalde på hendene er ikke det samme som at de fryser. Jenta mi sover i bomullspysj og dyne. Og vi har vinduet åpent uansett årstid og temp. Hun er alltid god og varm på kroppen, kjølig i kinnene.. Et godt tips er å aldri ha på barnet mer når de skal sove enn du kunne tenkt deg å ha på deg selv. De fryser faktisk ikke så lett..
husmus &2 Skrevet 26. november 2008 #17 Skrevet 26. november 2008 Av klær har vi ikke på så mye, bomullsbody og ofte ikke noe på bena og bare et et ullpledd, i tillegg har vi det altfor varmt på soverromet fordi jeg er en ordentlig frossenpels helt siden vi kom hjem fra sykehuset 2.5 uke siden. Jeg fryser konstant, og jeg orker ikke å ha det sånn så derfor terrorirserer jeg heller mann og barn litt. Han har aldri føltes for varm.
♥Humblebie™Emilie08 og Leah09♥ Skrevet 26. november 2008 #18 Skrevet 26. november 2008 vi har på bomullspysj og babysafepose og thermodyne. og har på sokker vist det ikke er ben på pysjen. ligger mellom 13 og 17 grader på soverommet og hun er god og varm når vi står opp, bare kald på hendene.
mamman t o.a Skrevet 26. november 2008 #19 Skrevet 26. november 2008 vanlig cubus pysj å dyne. han er kald på fingrene,men ikke ørene eller noen ting. fikk beskjed på sykehuset om å aldri la han sove med lue,å hlst ikke mye klær på. så han her har kunn pysjen. prøvde med sokker en gang,men ikke planer. det likte han ikke
Mamman til 2 Skrevet 26. november 2008 #20 Skrevet 26. november 2008 Helt enig Labambie, lue inne er vel litt ektremt med mindre det er snakk om veldig tynne/premature nyfødte. Nå skal det også sies at vi ikke alltid kan sammenligne oss selv med barna, vi kan nemlig omsette egen varme mye mer effektivt enn det en baby kan... Dog, ullpysj pluss dress og lue er vel litt mye uansett vil jeg driste meg til å si
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå