Gå til innhold

Noen andre her som har problemer med permisjonspengene denne mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får vi ikke halv skatt av foreldrepenger eller permisjonspenger.. eller hva det heter?

Og alle jeg har sankket med dag har fått betydelig mye MINDRE enn normal utbetaling... Hva er dette for noe???????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halv skatt er det på desember utbetalingen ikke i november og man får utbetalt for antall virkedager, altså fra mandag til fredag!

Skrevet

Foreldrepengene betales ut etter antall virkedager i mnd, og i nov er det "bare" 20 virkedager. Mens i oktober var det 23 dager.

Det er i alle fall ikke halv skatt av pengene i november:)

Skrevet

ok, men...

Jeg vet jo at man får utbetalt etter virkedager.

Men er det ikke halv skatt på november utbetalingen?

Hvorfor desember? Det var ikke helt fornuftig syns jeg, hadde trengt ekstra nå jeg :(

Skrevet

Desuten virker det som om det ikke stemmer uansett.

Har en venninne som har 80% permisjon, hun fikk utbetalt nesten 3000kr mindre enn vanlig.

Og jeg har fått utbetalt 3500 mindre enn det jeg fikk utbetalt i februar som er den dagen med færrest dager.

SÅ det virker som om det er noe galt, og jeg lurer på om det er flere her inne som har opplevd dette denne gang eller om dete bare er for Sandnesområdet.

Skrevet

hmm jeg også reagerte på lønna mi denne mnd. det var noen 1000lapper mindre. hva kommer det av tro.? kanskje jeg burde ringe dit i morgen å høre? vet jo at det kommer ann på hvor mange dager i mnd osv, men så stor forskjell blir det vel ikke?

Skrevet

Ikke fått de enda.. men de kommer jo før den 30. Og halv skatt på utbetalingen er jo alltid i desember.

Skrevet

Litt forskjell blir det jo, men jeg reagerte også på at det var betydelig forskjell.

Fikk jo mer utbetalt i februar, og i tillegg til at det er korteste mnd, så jobber jeg en uke, så fikk permpenger av 3uker bare.

Så det er noa rart hos meg ihvertfall.

Skrevet

det burde være en enkel sak å regne ut om du har fått riktig. dagsatsen står på "lønnslippen" også ganger du med antal virkedager også ser du på brutto beløpet om det stemmer med lønnslippen din.

se på den fra februar om du har samme dagsats og samme skatte sats.

Skrevet

Halv skatt i november har du nok fra firmaer som utbetaler lønningen sent i mnd, firmaet mitt utbetaler den 25., og for at de ekstra pengene skal komme før juleferien blir dette altså halv skatt i november. Får man lønning den 10.derimot, er det halv skatt i desember.. Det samme med NAV.

Og det var færre virkedager i november enn februar, det var skuddår i år....21 virkedager der mot 20 nå i november..så de har nok telt riktig på NAV:)..

Skrevet

du får også des lønna tidligere. vet ikke helt utb for permisjon penger, men rundt den 15 vil jeg tru.

Halv skatt er i desember ja. Sånn hadde jeg det på jobben også. Så er ikke noe unormalt det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...