Gå til innhold

psykisk syk mor og liten gutt som lider :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

dette er egentlig en veldig lang historie, så jeg skal prøve å korte den ned. moren min har flere ganger blitt diagnostisert med biopolar lidelse, depresjon og litt andre ting. jeg vet at hun har hatt en vanskelig barndom, men hun forteller ikke mye om den. jeg har en lillebror som er 6 år som hun bor sammen med i utlandet. det har vært jeg som har oppdratt den lille gutten fra han ble født til han ble 4 år og de flyttet til barnefaren (altså min stefar).

problemet er at hun har så mye problemer i hverdagen og hun takler ikke ansvaret for lille gutten. hun blir rasende og til tider voldelig for små bagateller, og av og til helt uten grunn. hun skremmer den lille gutten og han er usikker og redd av seg. det samme gjorde hun med meg da jeg var liten og hun gjør det fortsatt. han sier hele tiden at han bare vil være hos meg. moren min blir til tider virkelig ond og irrasjonell, og jeg er så utrolig redd for hva som kan skje både med lille gutten og henne. stefar jobber hele tiden og bare lukker øynene for hva som skjer rundt han.

jeg har måttet kutte all kontakt med henne for hun sier hun ikke vil ha noe med meg å gjøre, og at hun hater meg.

jeg klarer meg, men hva kan jeg gjøre for lillebroren min? og hva kan jeg gjøre for mamma? jeg vil så gjerne at de skal få hjelp, men moren min er ikke interessert i det. så er det noe jeg kan gjøre i det hele tatt? de er ikke lenger norske statsborgere (de har i hvert fall ikke rett på sykehjelp, betaler ikke skatt til norge ol.)

blir veldig glad hvis noen har noen gode råd å komme med!

tusen takk for at du leste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du prøvd å snakke med barnevernet. Du kan sikkert få en time med noen som vil høre på historien din og som kan komme med råd. Må jo være hjelp å få, regner ikke med det er noe problem at de bor i utlandet så lenge de er norske statsborgere, men det er bare hva jeg tror.. Lykke til! Ikke kjekt å gå rundt med slike bekymringer..

Skrevet

Dette høres jo tragisk ut, hvilket land bor de i? Om det finnes en barnevernstjeneste i det landet kan du jo kontakte de og fortelle hvordan de ligger an? Tror det vil bli vanskelig å få norske myndigheter til å gjøre noe, men du kan jo snakke med barnevernet og høre hva de sier??? Fryktelig trist situasjon for den lille gutten, og for deg.. Håper du klarer å skaffe han hjelp..

Skrevet

tusen takk for svar. tenkte faktisk ikke på barnevernet her, men de har vel muligens en ide om hva jeg kan gjøre med dette.

og ja, det er en veldig trist situasjon. lillebroren min er jo nesten sønnen min, jeg hadde han jo i 4 år og gjorde absolutt ALT mens moren min lå i sengen og deppet. nå vil hun ikke at jeg skal treffe han heller, og det er veldig veldig tungt.

men takk igjen for svar

Skrevet

Bodde selv opp hos en psykisk syk mor fra jeg var 5- 9, og er glad i ettertid for at min far og barnevernet hentet meg, og bosatte meg hos far. Selv om jeg var veldig glad i min mor, så var det i flere perioder mye skremmende episoder, bebreidelser, selvmordsforsøk, sinne, gråt osv hos min mor.

Synes du skal kontakte det norske barnevernet for råd. Veldig ofte finnes det jo tilsvarende sosial services i utlandet også, som kan hjelpe :).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...