Gå til innhold

Hovnet opp i bena.., småkvalm og sliten.. Vanlig i uke 20??

Anbefalte innlegg

Skrevet

uke 20 ca.. Skulle bytte bukse isted og så at det var skikkelig innhakk der sokken satt.., har aldri pleid og ha sånn innhakk etter de sokkene.. Så det var "blåsete" på en måte.. Sjekket blodtrykket mitt da i tilegg.. Og det var normalt det.. 10 høyere både på Sys og Dia siden sist kontroll... Men 124/81 så hadde bare litt lavt ved tidligere kontroller regner jeg med.. Men om det øker mye mere så skal jeg selvsagt si ifra til legen.. Har i tilegg til det de siste dagene vært mye kvalm igjen.. Litt sånn konstant småkvalm hele dagen og veldig trøtt og sliten.. Null energi.. Føles ut som det er festet 10 kg`s vekter på begge bena .. Er det vanlig midt i svangerskapet at vannet kommer og blodtrykket øker igjen.. ?? At kvalmen kommer tilbake??

Jeg skal på ultralyd til torsdag på sykehuset.. Kan jo høre med de da,, Ellers må jeg nedom legehuset og hente en rekvisjon allikevel så kanskje jeg bare skulle hørt hvis jeg er like hoven.. Jeg hadde i begynnelsen av oktober urinveisinnfeksjon. ( symp.fri).. Og når jeg leverte urinprøve til kontroll etter det så hadde jeg litt eggehvite i urinen.., men ingen tegn på Uvi.. Men de sa ikke noe mere om det så regnet med at det kom av bare vanlig forurensning når jeg tok urinprøven... 23/10 var jeg på ny svangerskapskontroll.. Da var blodtrykkey 116/66.. Så Dia trykket har jo økt med nesten 20 men overtrykket kun 8 siden sist kontroll.. Økte også Hb fra 11.8 til 12.9 fra 22/9 - 23/10 .. Det er ikke målt i etterkant..

Siste dagene så har jeg også hatt noe som nesten ser ut som mange mange småkviser på bena som klær noe voldsomt..

Bena tenkte jeg kanskje at var ekstra tunge pga bekkenløsningen begynner og ikke akkurat bli bedre..

Så det er hele oppdateringen.. Kanskje noen ser en sammenheng??

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...