Gjest Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Hei Jeg fødte for 8 uker siden, var i ganske god form før jeg ble gravid,men d ble lite treing under svangerskapet. pga kvalme. Nå ønsker jeg å starte opp igjen treningen på treningsstudio,det jeg lurer på er hvilken trening jeg kan drive med? har hørt at det må gå minst 3 mnd før vi kan starte trening etter svangerskap. er det ok nå å begynne med lett vekttrening? (bein,rygg armer..) spinning og aerobic? pilates? noen som vet? noen med gode tips for treningsbh for oss ammere? når kan vi forresten begynne å bruke bh med spiler igjen? ( skal på julebord og det er jo kanskje litt penere under kjolen..) mange spm dette:-) håper det er noen som kan svare:-) på forhånd takk:-)
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Du kan begynne 6 uker etter fødsel ) Magemuskler bør du tenke innenfra og ut, altså ikke begynne med situps, men tenke kjernemuskulatur og få strammet opp og styrket innenfra og ut. Samme gjelder bekkenmuskulatur. Så sant kroppen er ok, og du er vant med trening fra før kan du gjøre hva du vil, bare lytt til kroppen, og vær klar over at det tar en stund før energinivået er tilbake til normalen. Gjør det som kroppen (og humøret) tillater )
-MtG- Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Hvis du har hatt en normal fødsel så kan du begynne å trene når du vil, men ikke trene magen før du kjenner at magemusklene har kommet sammen på midten igjen. Men husk å trene bekkenbunnen også. Hvis bekkenbunnen har blitt svak etter svangerskap og fødsel så kan du få urinlekasjer hvis du tar i for mye på treningen:) Knip! Etter keisersnitt skal man vente i 12 uker med mageøvelser og hard trening. Spile-bh kan du vel bruke når du vil også, men kanskje ikke så lenge om gangen. Er jo anbefalt å bruke uten spiler fordi spilene kan klemme på melkegangene og kan føre til tette melkeganger eller noe? Jeg hadde ikke nølt med å ha spile-bh på på julebordet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå