Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Noen som har tenkt på seng nr. 2 enda? Jeg er litt usikker på hva som er lurt å velge. Ser for meg en vanlig seng som man kan feste sengehest på, men om det er praktisk vet jeg jo ikke. Bør man kanskje ha en mellomting? Blir jo en stor seng for en liten person da. Har noen av dere byttet fra sprinkelsenga enda? Mia har jo av og til sine våkenetter enda og jeg innbiller meg at med vanlig seng så kommer hun til å løpe ut av rommet sitt hele natten, men hun når jo toppen av sprinklene med tærne nå, så det er vel bare et spørsmål om tid før hun deiser over. Når bytter man egentlig?
Två små trollungar Skrevet 26. november 2008 #2 Skrevet 26. november 2008 Funderer litt på detsamme. Vi kommer nok til å kjøpe en seng som ikke er så veldig stor, alternativet en "vokse-seng" som kan gjøres om til en større seng etter hvert. Dette er pga at vi ikke har så mye plass på rommet til Amanda, men planlegger å flytte i løpet av noen år... Ellers ville vi kanskje kjøpt en stor seng på en gang. Vi kommer til å flytte henne over i den nye sengen i begynnelsen av neste år en gang, slik at hun rekker å venne seg til at det er hennes seng og at den nye bebisen kan sove i sprinkelsengen uten at hun blir så sint! Men jeg lurer også på hvordan det kommer til å gå. Nå sover hun i pose, og tenk om hun detter ut av sengen eller fastner på vei ut, med den (for dyne er ikke aktuelt foreløbig, når hun ligger med en dyne over seg er den alltid "FEEEEEEIL" og noen må komme legge den riktig 100 ggr...)
Lykkebarn og Mathilde Skrevet 26. november 2008 #3 Skrevet 26. november 2008 Hei. Vi har sett en seng på Ikea som vi tenkte å kjøpe til 2 års dagen mars. Den hadde høye kanter på sidene. Da tenkte vi at det er på tide å bytte ut sprinkelsengen. Ellers vet jeg noen legger en madrass nedenfor sengen den første tiden. Da har de iallefall noe mykt å lande på og sover godt videre der. Ofte tror jeg ikke de små våkner en gang. Her i gården klatrer hun ikke ut av sprinkelsenga. Tror ikke tanken har slått henne. Har nok noe med at hun var treg med å gå. Så her blir det nok en utfordring å bytte seng til noe hun kan gå ut av selv. Ikke minst at vi må huske å lukke trappegrinda som er rett utenfor rommet hennes.
Gjest mphs Skrevet 29. november 2008 #4 Skrevet 29. november 2008 Min Mia flyttet over i storseng da hun var 2,5 år. Vi hadde/har en madrass fremfor sengen og hun har falt ned der noen ganger men ferre enn vi hadde trodd. Tenker å ta den bort nå som hun er over 3 år. Vi valgte en voksenseng med 3 skuffer under til oppbevaring. Men jeg tror nok vi kommer til å kjøpe stor seng med sengehest når lillepia skal flytte ut av sprinkelsengen.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Her så har ikke Camilla begynt å klatre i senga si enda, så tror nok vi holder på den en stund til. Men tror nok ikke det er noe problem å starte tilvenningen nå dersom det er fare for at de skal ramle ut av senga. Var en lur ide med å ha en madrass på gulvet nedenfor senga, sånn at de lander mykt om de ruller utav :-) Camilla sover til tider forferdelig urolig, så det hadde vel ikke tatt stort mer enn en halvtime før hun hadde krøpet utav i søvne tenker jeg hehe... Så enn så lenge kommer hun til å være "fanget" i sprinkelsenga si :-) Iallefall inntil hun gjør tegn til å prøve å klatre over kanten...
Solstråle72 Skrevet 5. desember 2008 #6 Skrevet 5. desember 2008 Tobias har heller ikke gjort noe tegn til å ville klatre ut av sprinkelsengen sin enda. Vi venter nok med seng nr. 2 en stund til. Vi kommer nok bare til å se det an. Vet ikke helt hvilken seng vi da evt. kommer til å kjøpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå