WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Jeg husker ikke hvordan det var med dagmåltidene med eldste, så derfor spør jeg. Minsten min er straks 6 mnd. Vi har etablert grøt (litt mindre enn halv porsjon...går tregt å få opp mengden, vi har gitt grøt i over en måned..) til lunjs og et halvt 4-mnds middagsglass til middag. Hun spiser en eller kanskje to ganger i løpet av natta. Eller ingen av og til. Er det sånn at mengden skal øke av seg selv på dagen før man kutter servering på natten, eller vil det å kutte ut servering på natten føre til økt matmengde på dagtid? I hvilken rekkefølge skal dette helst skje?
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Vet ikke helt om jeg forstår spørsmålet ditt jeg. Men hvis du lurer på når det er vanlig og slutte med nattmåltider er dette veldig varrierende :-) Min eldste datter var 12mnd mens min yngste sønn var 8mnd. Og begge regulerte dette selv. Man finner ihvertfall fort ut når det kun er for kosen sin del
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 25. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 25. november 2008 Det sies at man skal ha etablert måltider med fast føde før man kutter servering på natten. Og da helst ha etablert to måltider før det vurderes nattavvenning. Her går økningen i mengde mat på dagtid VELDIG tregt. Vil det å kutte nattservering gjøre at hun blir mer sulten om dagen, eller må jeg vente til hun faktisk spiser mer om dagen før jeg kutter ut om natten?
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Aha, da er jeg med :-) Vet ikke om det kommer et resultat at du kutter ut natteserveringen enda gjør at h*n spiser mer om dagen selv om det høres logisk ut :-) Mange babyer spiser seg faktisk go og mett på natte måltidene som igjen kan gjøre til at dem blir litt mer små spist på dagen. Kanskje ikke kutt ut nattmaten helt men heller minske litt :-) Du kan prøve deg frem :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå