Lykkebarn og Mathilde Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Hei. Her i gården går det enda en del i flaske og tutekopp. Hun drikker av glass når vi har middag. Men jeg må jo innrømme at det blir ganske mye søl til tider og har latt henne ha flaska ellers. Dvs når vi ikke sitter ved bordet. Har dere andre sluttet helt eller har planer om det? Synes det er fint at hun får i seg en del væske ila dagen gjennom flaska/tutekoppen. Tar gjerne i mot noen tips om dere andre har sluttet.
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Flaske har vi ikke brukt på lenge (du mener tåteflaske?) men tutekopp har vi fortsatt. Mia får en kopp med Biola morgen og kveld, og den er i tutekopp. Hun liker å gå rundt med den og da blir det fort mye søl. Ellers kan hun godt få vann til middag i vanlig kopp, det går ganske greit. Hun får en del av de småflaskene med juice/vann og kartonger med smoothie, de får hun styre med selv. Nå begynner hun å bli opptatt av å helle på kopp selv og da er det jo bare å oppmuntre det.
Endelig ny spire i magen Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 He he satt og tenkte forrige dagen at jeg skulle spørre om dette. Benedicte får både tutkopp og flaske. Hun er fyktelig dårlig på drikke av vanlig kopp ( skal nok innrømme at moro og far ikke øver så mye heller) Benedicte storkoser seg når hun fårmelkpå flaska si 2-3 ganger om dagen. ( frokost evnt etter barnehagen, hun står da foran kjøleskapet og roper melk, og hun får det på kvelden) Aner ikke når det er vanlig å slutte med det jeg....... B får også drikke av juicekartonger ol når vi er ute å handler ol.Ellers har hun også en drikkeflaske i barnehagen.
Gjest Skrevet 26. november 2008 #4 Skrevet 26. november 2008 Hei! Vel, min lilleM synes tåteflaske og tutekopp er for babyer.. Om noen prøver å servere ham drikke i den, så sier han baby, baby og følger på med et rungende "bye bye" til koppen... - og slik har det vært siden han var 14 mnd.. Så hvordan få dem til å slutte kan jeg lite om.. LilleM får drikke fra vanlig kopp, glass og evnt Drikkeflaske (det finnes så mange fine fra SIGG (switzerland) - de er i stål og tåler dunk, fall og holder godt på kulde/varme! - Samt har kult design i biler, dyr etc. LilleM har lagt sin elsk på den med "Bajong" på.. det er fotballer, men han kaller dem ballonger.. enn så lenge. Synes ikke du skal ta fra snuppa flasken eller tutekoppen enda jeg.. så lenge hun koser seg med den, så ser jeg ikke noe galt i det.. Bare viktig å huske at flaske med saft kan være veeeldig skadelig for tennene, så kanskje man skal holde seg til melk og vann på flaske, og heller la tutekoppen ta de gode sakene...
Bellen^2 Skrevet 3. desember 2008 #5 Skrevet 3. desember 2008 Sebastian ble egentlig aldri helt fortrolig med flasken så den forsvant ganske tidlig. Tuttekoppen hadde han litt lengre, men gikk ganske fort over til vanlig plastkopper (Ikea) da han alltid ville drikke av våre glass og jeg var lite interessert i en million ubåter i glasset mitt:) Nå går det mest i vanlig glass/kopper eller sportsdrikkeflasker. Ellers så har sugerør alltid vært poppis her hjemme! En sånn flaske som Seier&Glede beskriver står på ønskelisten til jul:)
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 3. desember 2008 #6 Skrevet 3. desember 2008 Her så går det fortsatt i en flaske melk om morgenen og om kvelden rett før leggetid, det er nok helst meg som tviholder på den kosestunden hehe Ellers på dagen så går det for det meste i tutekopp. Hun digger å riste koppene og det er jo ikke så lurt uten lokk på.... Men hun er blitt kjempeflink på å drikke av kopp så det gjør hun til måltidene sine :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå