nicknavn Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Oljeskift på bilen? Det er vel slik det foregår!? KVINNER: 1. Kjører inn på den lokale bensinstasjonen når det er 5000km siden forrige oljeskift 2. Tar en kopp kaffe 3. 15 minutter senere, betaler og kjører. Utgifter: kr. 300,- oljeskift kr. 20,- kaffe -------------- kr. 320,- totalt MENN: 1. Drar til Biltema, betaler 350,- for olje, oljefilter, håndrens, skiftnøkkel og kattesand for å ta opp søl. 2. Finner ut at bøtta med brukt olje er full, tøm den i bakgården istedenfor å resirkulere, eller hent bøtta til kjerringa. 3. Ta en øl. 4. Jekk opp bilen, bruker 30 minutter for å finne støttebukker. 5. Finner ut att støttebukkene er under den andre bilen som står i garasjen. 6. I frustrasjon, ta en øl til. 7. Plasserer bøtte under bunnpanna. 8. Ser etter riktig nøkkel for bunnpluggen. 9. Gir opp og bruker skiftenøkkelen. 10. Skru ut bunnpluggen. 11. Mister bunnpluggen i oljebøtta, søler masse varm olje på seg samtidlig. 12. Tørk opp oljesølet. 13. Ta en øl til mens du venter på at oljen skal renne av. 14. Leter etter oljefiltertang. 15. Gir opp letingen, stikker ett skrujern gjennom filteret og skrur det ut. 16. øl. 17. En kompis kommer. Drikker resten av ølet og utsetter oljeskiftet til i morgen. 18. Neste dag. Dra bøtta med kald olje ut fra under bilen. 19. Bruk kattesand på det du søler i punkt 18. 20. øl, nei du drakk alt i går. 21. Går til Rema. Kjøper øl. 22. Skrur inn nytt oljefilter, hver sikker på å smøre ett tynt lag med olje på pakningen. 23. Tøm den første literen med olje på motoren. 24. Husk bunnpluggen fra punkt 11. 25. Vær rask til å finne bunnpluggen i oljebøtta. 26. Skynd deg å sette på plass bunnpluggen før hele literen med ny olje renner ut på gulvet. 27. Glipp med skiftenøkkelen og slå knokene i ramma på bilen. 28. Slå hodet i karosseriet av smerten. 29. Forbann at det er så trangt. 30. Kast skiftenøkkelen. 31. Bann i nye 10 minutter fordi skiftenøkkelen ødela bildet av miss desember (1992). 32. Tørk opp sølet. Ha bandasje på knokene. 33. øl. 34. øl. 35. Fyll opp motoren med olje. 36. øl. 37. Jekk bilen ned fra støttebukkene 38. Senk den på den ene støttebukken og ødelegg denne. 39. Flytt bilen og ha mere kattesand på oljen du sølte i punkt 23. 40. Tar bilen for å kjøpe oljen du trenger for å fylle motoren (punkt 23 til 29). 41. Blir stoppet i promillekontroll, blåser gult på grensa til rødt (pga punkt 33, 34 og 36). 42. Du må sette igjen bilen. 43. Få Viking eller Falken til å hente bilen. Tidsforbruk? Utgifter: kr. 350,- i deler kr. 300 i øl kr. 200 i nye støttebukker kr. 10.000,- i bot for fyllekjøring kr. 1500,- for tauinga av bilen hjem --------------------------- kr. 12.350,- totalt.
Dailis Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Hehe. Nå har jeg en mekanikkermann jeg da, så jeg hadde nok knapt nok rukket en kjapp oppvask (eller dusj for den saks skyld ) mens han hadde gjort det. Olje har han alltid oppbevart i bilen for sikkerhetsskyld. Kjøper god olje billig.... Men når det gjelder oppussningsgreier hadde jeg(om jeg fikk min vilje) betalt en polakk for en evighetsiden og ikke ventet på en passende annledning å bli ferdig på....Sukk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå