Gå til innhold

Noen som har strikki heldress fra Nøstebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Luke har en super fin heldress fra Nøstebarn, den er i mokka og det mest brukte plagget vi noen gang har eid. Nå begynner den å bli litt snau, jeg kunne tenkt meg en samme dress bare i noen str større. Nå er det sånn at jeg selv ikke strikker, det er oppgaven til venninnen til mamma. Det jeg lurer på er om hvordan man gjør det da man vil ha samme dress, men oppskriften bare går opp til 3 år. Jeg kunne tenkt meg å hatt den i str 5 år eller noe. Hvordan gjør man hvis man vil strikke en større dress til en oppskrift som er til 3 år?

Hjelp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

Skrevet

Syns og størrelsane på nøstebarnoppskriftene stopper for tidlig. Ville bare ha improvisert litt, legge opp en del flere masker og strikke litt lenger bein, rygg og armer. Den er jo ganske vid i forma og mjuk. Kanskje legge til like mange masker som oppskrifta auker frå 1-3 år, om du skjønner?

Dressen er i alle fall heilt fantastisk. Har hatt den til sønne min, må strikke ny no, for den han har no er litt liten. Men må alltid legge til en del cm i lengde på armer og bein i forhold til oppskrifta, sjølv om sønnen min ikkje er en særlig stor 2-åring. 2,5 år og 92 cm. la til ganske mange cm i ryggen og et par cm i beina når eg strikka str 3 år.

Skrevet

Ok, da virker det som om det lar seg gjøre. Takker masse for svar eirink, da tror jeg det blir ny dress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...