Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Vet at denne diskusjonen er oppbrukt, men vil likevel komme med et siste spørsmål: Ville du røyket inne i din egen stue med ditt nyfødte barn liggende ved siden av deg? Hvis du svarer JA, stakkars liten og til H**** med deg. Svarer du NEI, hvordan kan du da forsvare å røyke mens du er gravid???
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Selvfølgelig ville jeg ikke det og det syns jeg var en dum sammenligning... Som ikke-røyker og så tydelig engasjert i dette vil du nok ikke høre på noe av det som jeg "forsvarer" røykingen med uansett så der gidder jeg ikke å svare.. Dere ikke-røykere tror dere er så forbanna mye bedre en alle andre tilogmed leger og jordmødre.. blir provosert jeg!!!! Dere tar alle under en kam og mener at vi ikke bryr oss om den lille i magen og at vi er onde mennesker! Ikke alle sitter på ræva og røyker en etter en hele tiden! Mens de som ikke røyker men spiser så mye snop at det tyter ut av ørene og samtidig sitter å sniffer eksos fordi det lukter så godt dem får ikke noe pes. nei vet du hva...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 spent på å hlre hva slags svar du får, for dette er noe jeg ikke under noen omstendighet klarer å forstå!!! det er fan meg det aller verste jeg vet og er såååå fordomsfull ifht røykere! min far blir nektet besøk til nytt barnebarn om han ikke slutter å røyke.....Hardt mot hardt
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 herregud.. må si at du er veldig spesiell som kan nekte folk å komme på besøk hvis dem har tatt seg en røyk tidligere på dagen.. herregud.. Det er noe helt annet å ikke røyke mens han er på besøk, det tar jeg som en selvfølge..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 HÆÆÆ??? Skal du NEKTE bestefaren å møte sitt eget barnebarn om han ikke slutter helt å røyke? Til og med hvis han ikke røyker før han kommer inn til dere, eg nyvaska osv?? Du er jammen syk er du! Stakkars faren din
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 er jo ikke en dum sammenligning.. ganske logisk spør du meg. og ja jeg tar alle røykere under en kam.. det er dere jo! dere røyker under graviditeten! Jeg fatter ikke at folk kan mene det er VANSKELIG å ikke ta en røyk når du så godt vet at inni kroppen din ligger babyen din, et menneske uten mulighet til å velge selv! Det er uskyldig og forsvarsløst og må ta støyten for at du skal få tilfredstille et nikotinsug! Og jo det er faktisk bare å slutte! Det er bare å ikke tenne en flamme med lighteren og fyre opp giftpinnen du har tenkt å fore ungen din med!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Jeg måtte bare svare på litt her: forskjellen på barn i magen, og barn utenfor magen er at barnet PUSTER SELV utenfor magen. Ikke at det er bra for fosteret at mor røyker i svangerskapet, men mange av stoffene kommer ikke til barnet i magen, da det stopper i mors lunger. Så der er en forskjell. Herlighet at det går an å bli så hysteriske ang. røyken, altså. Holde barnet borte fra slekt..... *rister på hodet her*
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Røyking skal ikke ha noen plass mitt liv- det er mitt liv og mitt valg. bestefar har også et valg- å fortsette å røyke og sakte ta livet av seg selv, eller slutte å røyke og bli litt friskere og gjøre livet for de rundt seg bedre. Jeg har ikke nektet han å se barnebarnet hans, jeg har bare gitt han et tydelig valg! Han sier at han ønsker å slutte å røyke- og om han ikke klarer å finne NOK gode argumenter for å slutte, så kan jeg hjelpe han litt. Jeg driter i om dere synes jeg er teit eller hysterisk- gjerne det. Jeg vil ikke ha røyk i huset mitt. han får seff ikke røyke inne, men det hjelper veldig lite når mannen er et vandrende askebeger!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 Litt sjokkert her. Der er faktisk farligere for barna i magen at mor røyker en når de er utenfor! Tydelig at du er en gravid /røykende slik som du forsvarer dette.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 Mange leger og jordmødre har sagt til meg at det var bedre å ta de 5 røykene til dagen en å stresse for det var enda mer skadelig. Jeg fikk forklart at det gikk på oksygenet i blodet begge deler.. at nikotinen tar opp noe av plassen til oksygenet i blodet, og det er noe av det samme som skjer hvis man stresser..det er en stor forskjell på å røyke en 20 pakning til dagen og 5 røyk.. men kan ikke skjønne at du gidder å spørre en gang for det eneste du er ute etter er å kjefte på røykere, du er ikke interessert i å høre svaret.. Det kan være like farlig å lukte/sniffe på eksos osv som også mange gravide gjør for dem syns det lukter så godt.. eller stappe i seg seg masse godis og drikke kaffe.. Hvem synes dere er verst? En mor som røyker 5 røyk til dagen samtidig som hun spiser sunt og godt og ikke har andre uvaner som feks kaffe og som er aktiv eller en mor som drikker masse kaffe og har et veldig usunt kosthold og bare ligger på sofaen??
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #11 Skrevet 25. november 2008 Nei, jeg er ikke gravid, og ikke røyker jeg heller:) Syns bare det er så utrolig hysteriske tilstander ang dette. SELV hvor dokumentert farene er. Da skulle jo ikke folk få bodd i byer med barn, for DET er farlig, det. Eksos - har dere tenkt på det? Men det er vel unskyldt, for der må jo selv gravide ikkerøykere få lov å bo, med unnskyldninger som jobb, sosialt, trivsel osv. De aller fleste som røyker, prøver det de kan for å slutte eller kutte ned under svangerskapet. Av og til klarer de ikke å kutte røyken, og da anbefaler også helsepersonell og ta noen få røyk ved behov, pga stresset en utsetter barnet for om en ikke får/nekter seg selv det. FAKTISK.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #12 Skrevet 25. november 2008 Skammelig å skylde på stress. Tror dere virkelig dere kommer til å stresse i 9 mnd? Dårlig altså!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #13 Skrevet 25. november 2008 har ikke sagt at kaffedrikkere og godterispisere er noe bedre.. synes man bør tenke på alt. Spise sunt, IKKE RØYKE, være aktiv osv! Men er klart jeg synes en som unner seg godteri i helgen og til ellers er sunn er bedre enn en som røyker 5 om dagen! Og det stresset du snakker om skjønner jeg meg ikke på. Hadde jeg utsatt ungen min for røyk, da kan du snakke om å stresse!! Påstår du at du ikke blir stresset når du vet hva du utsetter ungen din for? er jo titusen ganger verre! blir du ikke stresset av det og røyker med god samvittighet er du syk! sier litt om deg..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #14 Skrevet 25. november 2008 jeg røyket under et svangerskap, og da jeg kom hjem fra sykehuset og satt utanfør døra mi under en parasoll med min nyfødte, kom naboen og tente seg en røyk mens hun satt i stolen ved siden av meg og babyen, krehemt sa jeg, her er det røykfritt! å? sa hun og mente det var latterlig av meg å mene hun skulle flytte seg noen meter, jeg som hadde røyket da jeg var gravid! faen i helvete så forbannet jeg blir, hvem faen trodde hun hun var til å komme med noe sånnt! blir samme tankegang som du har her hi, men å utsette lungene til min nyfødte baby for passiv røyking er faktisk verre enn en røyk dagen eller to i mors mage, og ikke minst INGEN har med å komme å rettferdiggjøre at de blåser røyk oppi trynet på (andre folks!)nyfødte babyer
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #15 Skrevet 25. november 2008 Jeg mener at det burde vært iverksatt tvangstiltak mot gravide som røyker på lik linje med de som er avhengig av andre stoff som skader fosteret. Hver røyk skader både mor og barn. Håper at det ikke går for lenge før røyk blir totalforbudt -det har drept og skadet nok mennesker, inkludert foster og babyer!
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #16 Skrevet 25. november 2008 Hvem faen tror du du er da? Hvorfor skal du kunne røyke med et lite barn inni deg, et lite barn som fikk akkurat samme giften i seg som deg! Stakkars unger som ikke kan si fra.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #17 Skrevet 25. november 2008 "Hvis du svarer JA, stakkars liten og til H**** med deg" endeli en tråd som faktisk får meg til å reagere.. men det er faktisk ikke mot røykere jeg reagerer, det er på desse dumme folka som har INGENTING ANNET Å GJØRE ENN Å HAKKE NED PÅ ANDRE. få deg et liv HI. Husk det er ikke bra for fosteret/babyen din at du e sinna....:-)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #18 Skrevet 25. november 2008 det burde rett og slett vært ulovlig å røyke mens man er gravid! På tide at samfunnet tar litt ansvar også for ufødte mennesker!
Gjest Skrevet 25. november 2008 #19 Skrevet 25. november 2008 Vil tippe at forskjellen ligger i at når barnet er ute så kan man få tilfredstilt røyksuget sitt uten å gjøre barnet til passiv røyker- man kan gå ut. Det kan man ikke når barnet befinner seg inne i magen.
humlepiken Skrevet 25. november 2008 #20 Skrevet 25. november 2008 dere som forsvarer røyking, ble alle dere uplanlagte gravide eller er det seriøst noen av dere som faktisk planlegger en graviditet uten å slutte først??
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #21 Skrevet 25. november 2008 det er da faen meg stor forskjell på å røyke og spise godteri!! hva med dei som spiser godteri og røyker da?? det ene utelukker jo ikke det andre..
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #22 Skrevet 25. november 2008 Jeg har røyket i 12 år, prøvd å slutte uttallige ganger,alltid begynt igjen.. Når jeg nå fant ut at jeg var gravid, 3 uker på vei var jeg da, klarte jeg å stumpe røyken med en gang! Litt viljestyrke får en ha for barna sine. Jeg har prøvd i årevis å bli gravid, IKKE NOE skal få ødelegge mitt barns mulighet til å utvikle seg under de beste forhold jeg kan gi barnet.. Og ja, det har da vært dager de siste ukene hvor jeg har vært sinnssykt røyksugen, og blir sikkert stresset opp av å være det, men herlighet da.. legens ordre mot stress liksom, voks opp da damer, ønsker du ikke din baby det beste??? I så fall klarer du faktisk å slutte, når jeg mot alle odds klarte det.. bare se for deg den lille som krymper seg under hvert trekk!!! ALLE KAN KLARE DET OM DE VIL!! Ferdig med den diskusjonen..
2SønnerSmå Skrevet 25. november 2008 #23 Skrevet 25. november 2008 Du puster ut giftstoffer i ca 4 timer etter at du kubber røyken,så skjønner at du ikke vil at han skal holde babyen din etter det...
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #24 Skrevet 25. november 2008 Er helt enig i at det er fullstendig uforsvarlig å røyke som gravid... Men hvis samfunnet skal ta tak og "tvinge" folk til å slutte som det ble foreslått over her så bør de sette munnlås på kraftig overvektige/feite som blir gravide ôg. Er ikke bra for foster at mamma er feit under graviditet heller.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2008 #25 Skrevet 25. november 2008 Litt forskjell på å røyke enn å spise snop kanskje?......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå