babyprincess Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 HVORDAN og hva skal jeg gjøre for å få snuppa til å ville pusse tennene. Hun er litt over 1 år, å HATER DET!!! Får det rett og slett ikke til. Redd for at hun skal få hull. Huff, å huff, føler jeg har prøvd ALT!!!
Gjest Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Vi tvangspusser. Måtte det med største også til hun ble over 2 år.
babyprincess Skrevet 25. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2008 hvordan holder dere da? Føler at jeg tvinger litt jeg og....men er så redd for at det bare skal bli verre??
It's all about me Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Etter å ha blitt dritt lei av tvangspussing av en hylskrikende gutt gikk jeg til innkjøp av elektrisk tannbørste med Disney motov på tannbørstehodet. Nå gaper han villig hver kveld og tar ofte initiativet selv om morgenen.
Jentemamma-03&Guttemamma-07 Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 Sånn var minste min ibegynnelsen å. Helt til pappa'n begynte med puss puss så får du en suss nå går tannpussen som en lek Hvis du ikke har prøvd det så er det jo verdt et forsøk
Mormor Tralle Tone Troll Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Tvangspusser her også. Prøvde ne stund med en sånn "kondombørste", da gikk det bedre en stund siden jeg fikk bedre kontroll over hvor jeg pussa, men nå biter hun så hardt at jeg måtte gi opp den. Så ofte må jeg nesten ligge over henne for å holde armene nede, samt holde hodet hennes med en hånd og pusse med den andre. Uff, det er fælt, men tannpussinga kan man ikke slurve med. Noen kvelder går det som en drøm, synger tannpuswevise og har lært henne å si AAAAAA. Så får vi pusset alle tolv tennene som ingen ting. Mens andre kvelder, som i kveld, da er det kun tvang som virker! Hu er forresten 16 mnd i dag.
velsignet med to Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 Huff vi har samme problemet på vår gutt som er litt over året, bortsett fra stikkpiller så er tannpuss det verste som finnes virker det som. Jeg holder han fast med ene armen og pusser tennene med den andre mens han hyler, er litt rett det blir feil å tvinge han på den måten, men jeg aner ikke hvordan jeg ellers skal få gjort det.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Det er vel det eneste jeg ikke har prøvd, men det skal jeg jammen teste! Jeg legger han i sofaen mellom bena mine med hodet, så holder jeg med en arm og pusser med den andre. Lettere å pusse opp ned også. Blid med en gang jeg slutter, så han tar neppe skade av det, han liker bare å bestemme litt selv.
babyprincess Skrevet 11. januar 2009 Forfatter #9 Skrevet 11. januar 2009 hehe, ser at det er folk med samme utfordringer her...hehe.! Har forresten samme problem med vasking av fjes.....noen fler? tips?
mamma til søte små Skrevet 11. januar 2009 #10 Skrevet 11. januar 2009 Guttungen her fekk tannkost med musikk til jul, no spør han sjøl om å få pusse tennene.. Men han e jo 2,5år da Er kjøpt hos brio
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå