Gå til innhold

Deres aller beste dåpsgavetips!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da holdes sølvskje og annet sølv med gravering utenfor..

Ønsker at dere kommer med andre orginale forslag.

Dåps"ting" i sølv med gravering blir jo sjelden eller aldri bruk..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tantebarnet mitt ble døpt forrige helg og vi hadde kjøpt han en håndmalt stol fra malurten.no=)=) Med navn og fødselsdato og med en liten hilsen bak på stolen. Setet er malt med motiv og skrevet et vers på =)

Har slike stoler til begge mine barn som de har fått i 1 årsgave hos oss.

Skrevet

Tror jeg fikk dette tipset her inne, men jeg syns det var så koselig at jeg sier det videre.

Et tre. Det forutsetter at foreldrene til dåpsbarnet har hage da, men det er jo veldig koselig å ha "sitt eget" tre, som vokser i takt med barnet.. :)

Skrevet

Jenta vår fikk et ullpledd fra mascot høie. Kjempefint!!! Bruker det hver dag!

Ellers så bruker vi alt vi da. Både sølvbestikk, smykkeskrin, navnetallerken og sparebøsser. Fikk også fat med "O du som metter liten fugl" som vi bruker til grøt.

Skrevet

bunad:) barnebunad.. de er jo å søte de små i disse.. oxo kan de jo gi den videre til sine barn.

aksjer (nå ligge rjo det bra ann til å bli kjempe bra utbytte:) )

jeg vet du ikke sa sølv, men de har kjempe fine rammer medslik graverin med navn fdato ddato klslett osv osv..

bilderamme med plass til bilder fra født 1mnd 3 mnd 6mnd 9mnd 1år

kjempe morsomt å se utvklingen

Skrevet

oxo støtter jeg ''tre'' greia, jeg fikke ett grantre da jeg var lita. så satte vi lys det ti jul osv.. oxo fikk ett eple tre, da var det mine eplerjeg plukket om høsten:D de kan jo oxo stå i potter.. typ estore potter, hvertfall for en periode.. opp til tre år hvertfall.. da blir de tnok litt stort og røttene trenger mer næring.

Skrevet

Vi har standard gave til dåpsbarn; Skattkiste/treskrin. Og så skriv vi kort med bruksanvisning. Poenget er at oppi skattkista skal foreldra samle skattar til ungen. Ikkje store, dyre skattar, men små, verdifulle skattar som det kan vere koseleg for ungen å ha når h*n blir stor.

Ungane våre har slike skattkister, og dei har litt forskjellig oppi: "armbandet" frå klinikken, eit par kort som dei har fått, første smokken, første tegningen dei laga osv.

Men det er ikkje lett å finne fine skattkister, den eg er mest fornøgd med fant eg i Praha :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...