Gå til innhold

evt. søsken....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har begynt å tenke på evt. søsken til vesle gutten alt jeg.... Er litt tidelig men... Er det noen som vet om man må ha jobbet ett helt år igjen for å opparbeide seg fødselpenger igjen? Fikk høre her at det var noe nytt og at du opparbeider deg det selv om du går hjemme og har fødselpermisjon....

Kunne tenkt meg at det ikke skulle være så stort mellomrom til evt søster eller bror....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi og har lyst på to tette,tenkte på da før guten var fødd,hehe...

Altså,ingen hastverk,men vi ønsker to tette berre.....

Masse arbeid osv.....jada,....men da tar vi som da kommer,når da skulle bli aktuelt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også pratet om å få to tette, både gjennom svangerskapet og etterpå. Jeg var på 6 ukers kontroll i går, og dagen før så spurte mannen min meg om hva de skulle sjekke og hvor fort jeg kunne bli gravid. Svarte at det var litt vanskelig å vite når jeg kunne bli gravid, er stor variasjon mellom hver kvinne når de ammer. Med noen får de mensen tilbake ganske raskt, andre litt senere. (Jeg fikk selv mensen tilbake siste gang etter 8,5 måneder, men tror den kommer raskere tilbake denne gangen.) Men det jeg *kunne* si var at for i det hele tatt å bli gravid, så måtte vi ha sex. Og han svarte," Å ja, det var *den* biten óg. Kanskje vi venter litt til?" Jeg måtte bare smile. Tror han er litt trøtt, han. :-)

 

Men helt ærlig, så hvis vi skulle hatt en til, så foretrekker jeg så fort som mulig, ellers vil jeg vente 3-4 år - og vet ikke hvor aktuelt det blir for da er jeg 42-43 år og han 49-50.

 

Jeg har hørt det samme, at når du er hjemme i permisjon, så opparbeider du rett til neste permisjon. Tror ikke du må jobbe i et helt år, men ta kontakt med NAV (og der får du sikkert flere svar).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest amandine

Jeg har 16 mnd mellom de to eldste, født i 2002 og 2003, så gikk fra perm til perm med en liten sykemelding mellom. Det er ikke noe problem, problemene kommer evt i etterkant av perm nr to hvis du ikke har beholdt jobben din i mellomtiden har du ikke lenger tilknytning til arbeidslivet og dermed få rettigheter. Det ble problem for meg fordi vi flyttet og jeg måtte omskoleres pga ryggskade og bekkenløsning.. Men veldig fint med to tette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...