Gå til innhold

hvorfor blir ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

mine brente mandler slik som på bildene??

blir bare blanke mens de på bildene lir liksom så fyldig å fine:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nå har jeg prøvd en omg med melis og e med sukker:(

Skrevet

ja var akkurat den jeg laga nå.. men de blir ik¨ke slik.. bare blanke liksom..:(

Skrevet

Hmm mine blir som de på bildet... koker du de lenge nok da??

hva slags panne bruker du?

Skrevet

først helte jeg sukke rog vann i teflon gryte, er kanskej steke panne som skal brukes?? men kan det utgjøre så stor forskjell??

oxo koker jeg e først til sukkeret blir sukkerigjen(om du skjønner?) så tar jeg i smøret og enter til masen har smeltet igjen- så legger jeg det ut over og deler de med gaffel.. da blir de kjempe kjedelig og blanke og ikek så luftig:(

Skrevet

Sukker og vann først med mandler. Røre til sukkeret er blitt karamell, tilsette smør og røre mer.

Lager i jern-gryte og får luftige, knudrete mandler.

Skrevet

Framgangsmåte:

Del vaniljestangen i to på langs og skrap ut frøene. Vaniljestang kan erstattes med 1 ts vaniljesukker.

Ha mandler, vann, vaniljestang og frø i en teflonstekepanne.

Varm opp på middels til sterk varme. Når vannet har fordampet, begynner sukkeret å klumpe seg til en kornet, hvit masse. Tilsett smør og rør hele tiden. Sukkeret vil etter hvert smelte og legge seg rundt mandlene. Pass på at varmen ikke er for stek slik at karamellen blir brent. Trekk eventuelt stekepannen av varmen.

Når sukkeret har smeltet, tømmes mandlene over på smurt bakepapir. Skill mandlene fra hverandre med to gafler mens de er varme. Avkjøl.

Hmm, ikka har du brukt for varm varme heller??? Bare limte inn fremgangsmåten jeg har gjort det på.. Hehe... aner ikke om panne eller gryte har noe å si jeg.. hehe... skal lage noe i morra tenkte jeg., håper de blir fine i år da..

Skrevet

skriv hvordan dine blir i morgen da:D

tusen takk for hjelpa:D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...