Gå til innhold

Stakkars pusen vår:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pusen vår lå under spisestua og sov i hele går, tenkte ikke noe mer over det annet enn at det var litt rart, men hun var sikkert bare sliten.

På dagen i dag merket jeg at hun gikk så rart og ikke beveget på seg mer enn nødvendig ikke ville hun ut heller.

Hun sleit med å gå i trappa, gikk langsmed gulvet med halen mellom beina nesten.

Forsøkte å klappe henne litt og kjenne etter og hun uuuuuula når jeg nærma meg bakpartiet hennes.

Hun hadde tydeligvis vondt så jeg ringte dyrlege og fikk time med en gang. Nå har vi vært der og det viste seg at hun hadde to store hull etter tenner bake på ryggen og disse var skikkelig infisert.

Hun ble lagt i en mild narkose og fikk renset sårene, fikk antibiotika og smertestillende. Nå spiser hun for første gang på 2 dager, men sjangler ganske så pjusk rundt på stua her. Ser skikkelig småfull ut stakkars, og fått barbert av seg en del hår.

Håper pus blir fort frisk, hun må jo ha hatt utrolig vondt, rart hun ikke har blitt dårligere før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

stakkars pus...ikke rart h*n hadde vondt.

vi har vært igjenom akuratt det samme her i huset,og han var sånn som du fortalte som deres pus.

vi tok han med til dyrlegen,og det viste seg at det var veldig ille,så de måtte ampurtere halen hans,den gikk ikke ann å redde,var gått koldbrann i den.....

men pus har levd uten halen sin i 4 år nå, og lever i beste velgående...hehe...stumpen heter han nå.

og litt praktisk også, for han har ingen hale som kan komme i klem når vi lukker han ut / inn.....

men lykke til med pusen din, den klarer seg nok fint...

Skrevet

Uffameg, å være pus kan være en tøff tilværelse i blant :(

Har vært gjennom det samme med mine flere ganger, er en stor ukastrert hannkatt i nabolaget som det hender de krangler litt voldsomt med.

Godt du oppdaget det så du fikk startet ham på antibiotika kjapt da, går ikke lenge nå før han er seg selv igjen :)

Hell i uhell at det "bare" var en bakteieinfeksjon og ikke en av de stygge virussykdommene de kan få av å sloss med andre katter.

God bedring til pusen din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...