Gå til innhold

Hvordan få tiden til å gå...

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg vet ikke med dere, men jeg holde på å kjede meg halvt i hel!!

så jeg tenkte en tråd med forslag til hva man kan gjøre ikke hadde vært dumt:) vi skal flytte til en annen kant av landet så har ike mulighet til å fikse noe barnerom:(

derimot pløyer jeg meg gjennom stieg larsson sin triologi, men det går kjapt gitt!!

har dere forslag da??:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å, jeg er misunnelig på deg som ennå ikke er ferdig med Larsson-bøkene! Savner dem:(

Få tiden til å gå, ja... Jeg har masse å gjøre egentlig, men det er sånne kjedelige ting. Ting jeg skal kose meg med fremover er:

-pakke inn julegaver PENT

-lage til/fra-lapper

-lage bryllupsalbum

-strikke

-rydde opp i bilder på dataen

-pynte til jul

Skrevet

God ide! Dette er det jeg gjør for å få tiden til å gå: -)

- Jeg kjøpte meg boka til nøstebarn og har strikket endel fint til den lille (Det er veldig greie oppskrifter, og er det noe man lurer på hva er, fins det strikke og hekleskole på nettet, dessuten går det ganske fort når plaggene er så små)

- Lage og skrive julekort (kanskje kombinert med bilde av lille hvis fødes før jul?)

- Organiser i skuffer og skap

Skrevet

ja, dem er råååbra!!!

men har du lest noe av jo nesbø?? de er jo også geniale!!:)

hehe, jeg begynte å pynte jul, men siden vi flytter 16 desember, fikk jeg streng beskjed om å slutte med det.. blir bare ekstra arbeid for han:)hehe..

jaaa, strikke å hekle! klarer du å forklare hvordan jeg begynner? jeg husker hverken hvordan jeg lager masker, eller hvordan jeg beynner med hekling.. hmmm..

Skrevet

Hei,

Jeg strikker og hekler ting til julegaver + at jeg har kjøpt garn + oppskrift til verdens nydeligste kjole som jeg skal begynne meg etter jul til baby:D

På dinhobby.no fins det guide til hvordan både å hekle og strikke:D

Gjest Mammamoms *fødeklar*
Skrevet

Kanskje jeg også bare skulle bite tenna sammen og prøve å strikke! Har aldri blitt særlig flink til det desverre, og jeg som ELSKER strikkede plagg!! :-)

Jeg er 39+0 i dag, og føler egentlig ikke at tiden får for sakte. Jeg nyter egentlig de rolige dagene, og pusler med diverse husarbeid når jeg orker det, ellers slapper jeg av.

Jeg synes det er fint å bake litt når jeg har energi til overs til det. Fint å ha noe på lager til etter babyen er født! Kunne ta fram noe fra frysa når man får besøk i barseltiden.

Skrevet

Jeg har en 3-åring fra før, så jeg skjønner ikke problemstillingen. Haha.. Men jeg venter og venter og venter likevel, er ikke lenger enn uke 32. TO måneder til termin. Slitsomt. Men lykke til i alle fall:) Klem!

Skrevet

Har vært sykemeldt i flere uker, nå i uke 27 - og synes tida bare flyr av gårde...mange ting jeg liker å gjøre i løpet av dagen...

- sy - f eks tøybleier

- strikke

- bake

- gå tur

- lese aviser, blad, bøker

- høre på lydbøker

- stikke innom biblioteket

- opprette profil på facebook og se hva som skjer - der går tida fort!!!:)

- studere - vel har semesteroppgave snart :) noen tusen sider bare ulest, hehe

- planlegge og lage middag til oss

- dra på besøk eller invitere (gjerne gravide) venninner på besøk :)

- stikke innom barnebutikk eller loppemarked bare for å se - trenger ikke alltid handle

- rydde - ikke prioritert her, men resultatet er jo koselig ;)

- ta en øvelsestur med barnevogna og bamse - vel jeg er nok førstegangs da - mannen ville ikke være med, hehe

- kjøpe noen blomster og pynte opp hjemme

- fotografere og printe ut bilder, sende til venner eller familie eller ramme inn - blir kjempefint

- skrive gammeldagse brev med hånd - tenk kor glad folk blir

- føre dagbok om graviditet

- leie eller kjøpe noen filmer og slappe av med dem - så sist filmen Praha, faktisk ganske god! både om kjærlighet og graviditet, så den var midt i blinken

- støvsuge bilen innvendig - har nok ikke kommet så langt ennå :)

ja og så selvfølgelig lese og skrive innlegg i bim...

gleder meg til permisjonen, har jobbet myyyeee tidligere, og da blir andre ting nedprioritert.

Skrevet

Kjøp et puslespill med mange brikker eks. 1000/1500, det er gøy å holde på med=)

Skrevet

ordspill.no har jeg blitt hekta på..

Skrevet

jeg er med på alt av julekalendere som jeg kan finne :D hehe

Skrevet

Jeg har brukt tiden på å lage julekort... kjøpt og bestilt utstyr på nettet, og sitter hjemme å produserer.. lagt ut noen på bloggen min.. som også er helt ny:P

fant frem alle kortene jeg har laget i løpet av ett år nå, og det ble den store haugen.. masse inspirasjon og har nå bestilt meg masse ark og utstyr.. får egentlig håpe jeg ikke rekker å få det før babyen kommer:P

http://martineshobbyblogg.blogspot.com/

Mine kort:) Dårlige bilder, linsebeskytteren er blitt ødelagt i kameraet mitt.. men du ser da noe:) Lite utdrag fra hva jeg har laget..

Lagde faktisk et kort som er som et gammel LP album idag:D Veldig morsomt:)

Skrevet

Oi, så masse fine kort du har laget, da :-) sikkert enda finere i virkeligheten, litt vanskelig å se på bildene. Men de så veldig flotte ut :-)

Jeg er ikke noe hobbymenneske, og har brukt over 2,5 år på å lage et broderi, som enda ikke er ferdig.. he, he :-)

har ikke tolmodighet til sånt, jeg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...